اقدامات ارزنده دولت در توسعه سواحل مکران

نماینده مردم شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی از خدمات دولت در توسعه سواحل مکران و اجرای طرح های زیرساختی نظیر راه آهن، گاز و پتروشیمی قدردانی کرد.

به گزارش فرينا، عبدالغفور ایران نژاد در نشست شورای اداری شهرستان چابهار که با حضور اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزارشد، افزود: پیگیری مشکلات بی آبی، بیکاری، تسریع در حل مشکلات اعتباری راه آهن از سوی مسئولان ضروری است.

ايران نژاد افزود: با اختصاص اعتبار برای اجرای 16 کیلومتر خط لوله در پایین دست سد زیردان مشکل آب آشامیدنی 261 روستا مرتفع می شود.


** افزايش ظرفيت ترانزيت كالا از بندر شهيد بهشتي در آينده نزديك

در ادامه اين نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اينكه بندر چابهار نسبت به سایر بنادر کشور از مزیت های ترانشیپی بهتری برخوردار است گفت: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی بیش از سه هزار و 500 نفر بصورت شبانه روزی فعالیت می کنند و بزودی ظرفیت بندر به هشت میلیون و 500 هزار تن خواهد رسید.

بهروز آقایی با انتقاد از جابجایی بیش از 9 میلیون تن کالای سیستان و بلوچستان از سایر بنادر در پنج سال گذشته افزود: فقط در حد 2 کشتی یعنی 290 هزار تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده است که این میزان بسیار اندک است.

آقايي گفت: منطقه آزاد چابهار، بهترین مسیرهای ترانزیتی را برای کشورهای  CIS و IORA در اختیار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: بدنبال این هستیم که پایانه مسافری بندر شهید بهشتی را در بحث زیارتی و سیاحتی در مسیر مسقط-چابهار رونق دهیم.


** لزوم تسریع جابجایی کالا و مسافر در مرز ریمدان

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز در اين نشست بر تسریع در جابجایی کالا و مسافر در مرز ریمدان تاکید کرد و گفت: آماده سازی امکانات در مرز می تواند منجر به ایجاد اشتغال و توسعه منطقه شود.

معین الدین سعیدی افزود: حدود 80 درصد مردم چابهار از آب آشامیدنی محرومند و اعتبارات آبرسانی سیار بشدت ضعیف است که جا دارد مسئولان برای نوسازی ناوگان آبرسانی سیار و اختصاص اعتبار ویژه برای آبرسانی اقدام کنند.




امتیاز به خبر :