راه‌اندازی فرودگاه منطقه آزاد ماکو اقتصاد منطقه را متحول می‌کند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با آغاز پروازها در فرودگاه منطقه آزاد ماکو، پای گردشگران و سرمایه ‌گذاران خارجی به منطقه آزاد ماکو باز شده و اقتصاد منطقه متحول می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، حسین فروزان با بیان اهمیت راه ‌اندازی فرودگاه منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: با آغاز پروازهای فرودگاه منطقه آزاد ماکو به صورت قابل توجهی از تصادفات جاده ‌ای محورهای ارتباط این منطقه کاسته می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 460 هزار شیعه در نخجوان وجود دارد که با راه ‌اندازی فرودگاه ماکو فرصتی مناسب ایجاد می‌شود تا شیعیان نخجوان از این مسیر برای زیارت ائمه معصومین (ع) به ویژه امام رضا(ع) در کشورمان مسافرت کنند.

وی گفت: به سبب مسافت 4 ساعته مرکز آذربایجان‌غربی با منطقه آزاد ماکو، سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت ‌های خارجی رغبتی برای بازدید از منطقه آزاد ماکو نشان نمی‌دادند که با آغاز پروازهای فرودگاه این منطقه مشکل مذکور حل می‌شود.

فروزان، راه های ارتباطی را از مهم ترین زیر ساخت ‌های توسعه هر منطقه خواند و افزود: با راه ‌اندازی فرودگاه منطقه آزاد ماکو مشکلات تردد گردشگران به این منطقه نیز حل می‌شود و در این زمینه نیز فصل جدید اقتصادی به روی منطقه آزاد ماکو گشوده می ‌شود چرا که این منطقه از نظر گردشگری و جذب توریسم از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از خرید هواپیمای 50 نفره برزیلی «آمبرائر» خبر داد و بیان کرد: در صدد هستیم به زودی این هواپیما را تهیه و مشکل پرواز در منطقه آزاد ماکو را حل کنیم.
برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
امتیاز به خبر :