بندر چابهار موجب تحرک اقتصادی در کشور می شود

اختصاصی فرینا ـ نماینده مردم قزوین و رييس کمیسیون اصل 90 در مجلس شوراي اسلامي، هدف از سفر اعضاء این کمیسیون به شهرستان های چابهار و کنارک را رسيدگي به شكايت هاي مردمي در اين منطقه عنوان كرد.
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار فرينا گفت: با توجه به اینکه کمیسیون اصل 90 یک دستگاه نظارتی است و از طرف مجلس شورای اسلامی وظيفه رسیدگی به شکایت از فعاليت هاي سه قوه را عهده دار است. به همین منظور با توجه به پرونده هایی که ما در حوزه های مختلف و شکایت های مردمی داشتیم به منطقه آزاد چابهار سفر کردیم.

محمدي افزود: نمايندگان كميسيون اصل 90 از منطقه آزاد چابهار، بندر شهید کلانتری و بندر شهید بهشتي، روستای تیس، شهرستان کنارک، مجتمع پتروشیمی و حاشيه نشينان چابهار بازديد كردند. گزارشی از این بازدیدها تهیه شد. در نشست شورای اداری شهرستان چابهار هم مسئولان مشکلات مربوط به استان و شهرستان های مختلف را مطرح کردند انشاالله بنا داریم که در مجلس شورای اسلامی به یک جمع بندی از مجموع بازدیدها، گزارش ها، نارسایی ها و کاستی ها برسیم.

وي ادامه داد: همه اين گزارشات به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ارائه، پیگیری و مرتفع خواهند شد. مشكلات مربوط به چابهار، کنارک و شهرها و روستاهای اطراف هم از طریق وزرای مربوطه بررسي خواهد شد؛ خصوصاً مشکلاتی كه در حوزه وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو وجود داشت، مردم از کمبود آب آشامیدنی گلایه و تقاضای پیگیری جدی داشتند.

رييس کمیسیون اصل 90 در مجلس شوراي اسلامي افزود: در خصوص توسعه منطقه آزاد چابهار و کمک منطقه آزاد به توسعه شهرستان چابهار نيز مطالباتی از طرف مردم مطرح شد که انشاالله از وزارت خانه های مربوطه دعوت به عمل می آوریم و در حضور آنها به درخواست های مردمی رسیدگی خواهیم کرد.
محمدي به ظرفیت های صید و صیادی و کشاورزی شهرستان کنارک و بعد مسافت كوتاه با منطقه آزاد چابهار و بحث الحاق شهرستان کنارک به منطقه آزاد چابهار اشاره كرد و گفت: اين موارد در نشست اداري شهرستان چابهار مطرح شد، انشاالله این موارد را جمع بندی می‌کنیم و در تهران مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

وي در خصوص لايحه ايجاد هفت منطقه آزاد جديد در مجلس شوراي اسلامي گفت: ما با رعایت لوازم و ضوابط با این موضوع موافقیم. ايجاد مناطق آزاد جديد فرصتي است براي توسعه اقتصادي كشور و بايد اين فرصت به نحو احسن استفاده کنيم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شوراي اسلامي افزود: منطقه آزاد چابهار به لحاظ کاهش هزینه ها و به لحاظ اقتصادی کردن امور تجاری منطقه نقش مهمي ايفا مي كند. اگر سرمايه گذاران اين موضوع را درك كنند رغبت بيشتري براي حضور در منطقه دارند. انشاالله با یک برنامه ریزی خوب و منسجم بتوانیم از این ظرفیت به نفع اقتصاد کشور و اشتغال کشور استفاده کنیم.

محمدي زیرساخت های منطقه آزاد چابهار را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: قدم های خوبی در منطقه برداشته شده است. گزارش و برنامه های خوبی به نمایندگان ارائه شد. بندر شهید بهشتی با تکمیل طرح های توسعه ای می‌تواند گام های مؤثری بردارد. حجم عملیاتی بسیار وسیعی در اين بندر در حال انجام است. سرمایه ‌گذاری هاي خوبي صورت گرفته و یکی از بهترین پروژه هایی است که ما در سطح کشور داریم. نهایتاً‌ برای مردم دستاورد خوبی به همراه داشته و مي تواند در تحرک اقتصادی كشور هم موثر واقع شود.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو