جذب دانشجویان خارجی در اولویت پردیس ارس

رییس دانشگاه تهران گفت: جذب دانشجویان خارجی جزو اولویت های کاری پردیس ارس است.
به گزارش فرینا، دکتر نیلی در آیین افتتاح سالن همایش های بین المللی پردیس ارس گفت: در منطقه آزاد ارس علاقه وافر و مثبتی به حضور دانشگاه تهران در این منطقه وجود دارد و ما نیز از این پیشنهاد و حضور استقبال می کنیم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: وظیفه خودمان می دانیم که در توسعه پایدار و همه جانبه منطقه آزاد ارس مشارکت داشته باشیم و این با همکاری و همیاری فعالان حوزه های مختلف علمی صنعتی اقتصادی محقق می شود.

نیلی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه شعبات و پردیس های دانشگاه های مادر با کمک مناطق ایده بسیار خوبی است گفت: ضروری است منابع محلی به تجربه، دانش و برند دانشگاه های معتبر متصل شوند و ظرفیت های مناسب علمی را در مناطق مختلف کشور ایجاد کنند.

دکتر نیلی در خصوص تحصیلات مجازی در کشور گفت: ایده دانشگاه مجازی در سال ۸۳ در دانشگاه تهران مطرح شد و با اعتباری که دانشگاه تهران در ان زمان هزینه کرد، قویترین زیرساخت ها را در این خصوص دارد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه های امروزی نقشی فراتر از تامین منابع انسانی تحصیل کرده را انجام می‌دهد و با تبدیل شان از نسل اول که آ موزش محور بود به پژوهش محور و کارآفرین محور موجبات توسعه و تحول کشور را فراهم نموده اند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: شرایط اقتصاد اموزش عالی تغییر کرده است و توسعه علمی و زیرساختی دانشگاه تهران و پردیس های آن از محل شهریه دانشجویان ممکن نیست. از این رو طی نشستی که با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور داشتیم مقرر شد با همفکری مدیرعامل منطقه آزاد ارس مدلی
برای تامین منابع مالی در راستای توسعه پردیس ارس تهیه نماییم.

گفتنی است سالن همایش های بین المللی پردیس ارس دانشگاه تهران با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال و با ظرفیت 280 نفر توسط سازمان منطقه آزاد ارس ظرف مدت یک سال به بهره برداری رسید. 
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :