ارس در حال توسعه است و این توسعه نیازمند تحقیق و پژوهش است

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد ارس گفت: ارس در حال توسعه است و این توسعه نیازمند تحقیق و پژوهش است.
به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در آئین افتتاح سالن همایش های بین المللی پردیس ارس گفت: دانشگاه تهران یکی از افتخارات کشور است.

عرب باغی افزود: دانشگاه های تهران، تبریز، علوم پزشکی و برخی دانشگاه های بزرگ کشور مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه ارس در حال توسعه است و این توسعه نیازمند تحقیق و پژوهش می باشد اذعان داشت: توسعه بدون پشتوانه علمی ممکن نیست و توسعه هم راستا با علم و تکنولوژی است. 

وی در اامه با اشاره به جایگاه دانشگاه های علمی کاربردی در کشور افزود: دانشجویان علمی کاربردی می توانتد در صنعت و اقتصاد کشور تحول ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه تهران گنجینه علمی کشور هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم و ضروری است با همدلی و همکاری با اساتید دانشگاه ها پیوند علم و صنعت در ارس محقق شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس عنوان کرد: تحقیقات نیاز مبرم کشور است از اینرو باید اعتقاد داشته باشیم به اینکه در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه از توان علمی اساتید دانشگاه ها موجبات توسعه علمی و اقتصادی منطقه را فراهم آوریم.

عرب باغی گفت: در بخش صنعت و کشاورزی تحول بزرگی در ارس ایجاد خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به آماده سازی مجتمع 16 وحادی جهت تحویل به دانشجویان خارجی گفت: تلاشمان این است تمامی امکانات رفاهی و زیرساختی مورد نیاز دانشگاه های مستقر در ارس را فراهم نماییم.

گفتنی است سالن همایش های بین المللی پردیس ارس دانشگاه تهران با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال و با ظرفیت 280 نفر توسط سازمان منطقه آزاد ارس ظرف مدت یک سال به بهره برداری رسید. 
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :