از صنعتگران شاخص بسيجي منطقه ويژه پتروشيمي تجليل شد

همايش صنعتگران شاخص بسيجي به همت پايگاه مقاومت بسيج سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در حضور جمع کثيري از بسيجيان شاغل در صنعت پتروشيمي برگزار شد.
به گزارش بنا ( bena) حجه الاسلام و المسلمين فلسفي، امام جمعه محترم شهرستان بندرماهشهر ، در سخنان خود با اشاره به تقدس کار در فرهنگ اسلامي گفت: شکي نسيت که اولين کارگر در عالم هستي ذات مقدس حق است.

وي کار را وسيله اي براي حفظ ارزشهاي انساني و آن را مقدمه اي براي رشد فضايل انساني انسانها دانست و با بيان احاديث ارزشمندي از ائمه اطهار (ع) در خصوص جايگاه والاي کار و کارگر افزود: کار في النفسه داراي ارزش نيست و ارزش واقعي کار به بهانه مقدمه بودنش براي رشد انسان است.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي نيز در اين مراسم نام بسيج را يادآور جانفشانيها، رشادتها و سلحشوري هاي فرزندان اين آب و خاک دانست و گفت: امروز نگاه ما در صنعت به بسيج بايد تبيين شود تا علاوه بر زمينه هاي حضور بسيج در عرصه هاي گوناگون، به تبيين نقش بسيج در صنعت هم پرداخته شود.

وي افزود: صنعتگران شاخص بسيجي ما بايد به عنوان الگو در عرصه توليد و صنعت پتروشيمي نقش آفرينش کنند و در راستاي اعتلاي اين صنعت استراتژيک گامهاي موثر تري بردارند.

يزداني، وظيفه بسيجيان صنعتگر را دفاع و پاسداري از خطوط مقدم صنعتي و اقتصادي کشور دانست و اظهار داشت: امروز مسئوليت تمام بسيجيان سنگين تر و خطير تر از زمان جنگ و دفاع مقدس است زيرا تهديدات دشمن هم در جبهه هاي صنعتي و اقتصادي و هم در جبهه هاي علمي و فرهنگي روبه افزايش است و اصولا دشمن اين جبهه ها را براي مبارزه با انقلاب اسلامي برگزيده است.

وي بسيجي نمونه را داراي ويژگيهاي بارز الگويي، اطاعت تام از رهبري و ولايت، روحيه ايثار و فداکاري، حضور در صحنه و روحيه عدالت خواهي و ستم ستيزي دانست و افزود: بسيجي نمونه، يعني يک شيعه واقعي، کسي که در اخلاق و عمل به مولا و امير مومنان علي (ع) و اولاد طاهرينش اقتدا مي کند.

رئيس هيئت مديره سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي نقش بسيج در افق چشم انداز 20 ساله صنعت پتروشيمي، همچنين در فعاليتهاي صنعتي، اقتصادي، علمي و فرهنگي منطقه، نقش بسيج در فعاليتهاي پژوهشي، بهينه سازي و مديريت انرژي، پروژه هاي زيربنايي و روشهاي مديريتي مبتني بر آميزه هاي انقلاب اسلامي را از عرصه هاي مورد نياز حضور بسيج دانست و گفت: اميدواريم سال ديگر شاهد انتخاب طرحها و پروژه ها و تحقيقات انجام شده شما بسيجيان صنعتگر باشيم.

يزداني در پايان سخنان خود محورهايي مطرح و اظهار اميدواري نمود که بسيجيان در راستاي تحقق اين اهداف به کمک مديران آيند و در عرصه هاي تخصصي ورود کنند.

گفتني است اين همايش با حضور امام جمعه محترم شهرستان بندرماهشهر، جانشين فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان، مديران و مسئولين منطقه ويژه و قريب به 400 نفر از بسيجيان شاغل در پايگاههاي مقاومت شرکتهاي پتروشيمي منطقه برپا شد.همچنين در پايان اين همايش لوح يادبود و هدايايي به رسم يادبود به بسيجيان شاخص حوزه مقاومت بسيج صنايع پتروشيمي اهدا گرديد.202
امتیاز به خبر :