برگزاری همایش توسعه پایدار سواحل مکران در چابهار

نخستین "همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران" در روزهای 4 و 5 بهمن ماه سال جاری در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی افزود: در این همایش 2 روزه که با حضور مسئولین و مقامات عالی رتبه کشور برگزار می گردد فرصت های سرمایه گذاری احصاء شده توسط وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاههای اجرایی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه می گردد.

وی با اشاره به اینکه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران و اقدامات انجام شده توسط ستاد توسعه سواحل مکران، در طی دو سال گذشته گام های بزرگی جهت توسعه همه جانبه اقتصادی منطقه برداشته شده اضافه کرد: برگزاری همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران آغاز اقدامات عملی در راستای تحقق سیاستهای کلان نظام در توسعه این منطقه است.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: فرصت های سرمایه گذاری در سواحل مکران در این همایش در قالب 9 پنل و با محورهای زیرساختهای مالی و اقتصادی، نفت و گاز، حمل و نقل، بنادر و شهرسازی، صنایع و معادن، پتروشیمی، آب و برق (نیرو)، شیلات و کشاورزی، گردشگری و اکوتوریسم دریایی، منطقه آزاد چابهار و طی دو روز با حضور گسترده مسئولین، مدیران، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالین اقتصادی ارائه خواهد شد.


کردی به پنل اختصاصی منطقه آزاد چابهار نیز در این همایش اشاره کرد و افزود: بندر چابهار به عنوان محور جدید توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دوران پسا برجام به شدت مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته و مقدمات عقد تفاهم نامه های متعدد در زمینه های مختلف با سرمایه گذاران داخلی و خارجی طی روزهای برگزاری این همایش فراهم گردیده است.


وی ضمن تشکر از اقدامات دستگاههای اجرایی مسئول در ستاد توسعه سواحل مکران از آمادگی کامل سازمان منطقه آزاد چابهار برای میزبانی هرچه بهتر این رویداد خبر داد و افزود: برگزاری این همایش فصل جدیدی را در توسعه این منطقه استراتژیک کشورمان رقم خواهد زد.


شایان ذکر است همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران طی روزهای 4 و 5 بهمن ماه سالجاری در منطقه آزاد چابهار برگزار می گردد.


علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با ستاد برگزاری همایش (شرکت بهاران تدبیر کیش) و یا وبسایت ستاد توسعه سواحل مکران به آدرس www.mokrandevelopment.ir مراجعه فرمایند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو