جمع آوری متکدیان سطح منطقه آزاد چابهار

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان سطح منطقه آزاد چابهار به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فرینا، نصیر بارکزهی در نشستی که با حضور دادستان و جمعی از مسئولان و نهادهای مردم نهاد شهرستان چابهار در محل سالن کنفرانس مدیریت برگزار گردید با اشاره به مطلب بالا افزود: پدیده ی تکدی گری یکی از نارسایی های اجتماعی است که رواج آن باعث مخدوش شدن چهره و سیمای شهری می شود که با توجه به وظیفه قانونی، شرعی، فرهنگی و انسانی باید در خصوص جمع آوری متکدیان سطح شهر و منطقه آزاد چابهار اقداماتی جدی انجام و این اقدامات باید طبق برنامه جامع و مدونی اجرایی شود.

بارکزهی اظهار داشت: نقش مردم در کاهش این آسیب اجتماعی تاثیر گذار است زیرا در صورتی که مردم با شناخت دقیق‌ از نیازمندان و مستمندان واقعی به پرداخت کمک‌های نقدی و غیر نقدی خویش در سازو کارهای مشخص بپردازند سوء استفاده متکدیانی که به صورت سازماندهی شده و یا تحریک احساسات و عواطف انسانی به کسب درآمد می پردازند، به نحو قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.


وی بیان کرد: ادارات مرتبط نسبت به شناسایی، فرهنگ سازی، ارشاد و راهنمایی آنان وارد عمل شوند. متکدیانی که به صورت شبکه ای و در قالب باندهای خاصی فعالیت می کنند باید سر منشاء آنها شناسایی شده و با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد.


روح الله احمدی دادستان شهرستان چابهار در این نشست ضمن آمادگی صدور دستور جهت جمع آوری متکدیان گفت: متکدیان در مقوله های متفاوتی جا می گیرند. اگر اتباع بیگانه باشند پس از شناسایی به کشورشان عودت داده شده، اگر معتادین باشند طبق ماده های 15 و 16 به مراکز ترک اعتیاد معرفی شوند.


وی افزود: با باندهای تکدی گری سازمان یافته طبق قوانین برخورد و طی مراحل قانونی روانه ندامتگاه شوند. اگر چنانچه فقیر و تنگدست باشند از سوی نهادها و سازمان های حمایتی پشتیبانی مالی شده و مشکلات شان رفع شود.


شایان ذکر است در این نشست روسا و مسئولان ادارات مرتبط شهر و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار پیشنهادات و راهکارهایی در خصوص ساماندهی و جمع آوری متکدیان ارائه دادند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو