تاثير منطقه ويژه انرژي پارس در توسعه اقتصاد کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/3921
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
دبيرشوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: توانمندي هاي منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس نقش بسزايي در رشد و توسعه اقتصادي کشور و رونق تجارت در منطقه ايفا مي کند.

به گزارش خبرنگار (bena)؛ مهندس حميد بقايي، دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و مناطق ويژه اقتصادي ظهر امروز پس از بازديد از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در جمع مديران اين منطقه با بيان مطلب فوق گفت: همين که عمده ترين توليدات منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس توسط مهندسين ايراني ساخته مي شود خودش يک افتخار ملي است.

وي افزود: در ساير کشورها براي يک باور و هويت ملي ميليارد ها دلار هزينه مي شود تا باور ملي و هويت ملي را به نسل هاي جوان خود بياموزند اين در حالي است که در کشور ما هويت ها و باورهاي ملي بسياري براي افتخار کردن به آن وجود دارد.

به گفته وي، اين نشان دهنده اين است که ملت ايران ملت بزرگي است که اهداف بزرگي دارد .

معاون رييس جمهور با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل موثر سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در مقايسه با ساير مناطق ويژه اقتصادي گفت: اين امکان در مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي وجود دارد که بتوانيم تمام تصميمات بزرگ در اين مناطق را عملياتي کنيم و هيچگونه نگراني از بابت هماهنگي با دولت و مجلس در اين زمينه وجود ندارد.

دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با اشاره به افق بلند توسعه در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: ارائه بسته هاي سرمايه گذاري و ارائه آن در همايش فرصت هاي سرمايه گذاري و حضور موثر در نمايشگاه هاي خارجي اقتصادي راه هاي جذب بيشتر سرمايه گذار در اين منطقه را فراهم خواهد کرد.

موقعيت استراتژيک منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس
بقايي با اشاره به دسترسي عسلويه به آبهاي آزاد زيرساخت هاي هوايي، دريايي و ترانزيت زميني گفت: اين منطقه از لحاظ اقتصادي و صنعتي ، قابليت بالا و موقعيت استراتژيک ارزشمند دارد ودر اين راستا زمينه رشد و توسعه وسيعي در آينده خواهد داشت.

دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي اضافه کرد:همچنين منطقه در بحث ترانزيت در بخش هاي هوايي، دريايي و جاده اي داراي ظرفيت هاي بسيار خوبي است که با تکميل بخش راه آهن ترانزيت اين منطقه رونق خواهد گرفت.


وي افزود: اين منطقه ظرفيت هاي خوبي چه از لحاظ بندرگاه ها و چه از لحاظ فرودگاه دارد و همچنين زيرساخت هاي مناسب و اتصال به دريا را هم در اختيار دارد و داراي راه هاي زميني مناسبي هم هست که اگر مراحل احداث خط آهن هم فراهم شود تنها منطقه اي است که همه شرايط مناسب تجاري و صنعتي را در اختيار دارد.

ضرورت توجه ويژه به بوشهر
معاون رييس جمهور در ادامه با بيان اينکه در طول تاريخ شاهد رشادت هاي دليرانه و شجاعانه مردم بوشهر در برابر دشمنان بوده ايم گفت: در اين راستا ضرورت دارد که اقدامات اساسي در بخش هاي مختلف براي مردنان اين استان صورت گيرد.

وي افزود: ما به مردم بوشهر احساس دين مي کنيم چرا که بارها و بارها در طول تاريخ مردم بوشهر بودند که کشور را از تهاجم دشمن حفظ کردند.

بقايي اضافه کرد: دراين راستا بايد يک کار ويژه براي مردم بوشهر انجام دهيم براين اساس يکي از دغدغه هاي من با توجه به ديني که به مرم بوشهر داريم انجام کاري ويژه براي اين مردم است.

معاون رييس جمهور گفت: ضمن آنکه اين کار ويژه بايد به صورت نرم افزاري در بخش فرهنگي و تاريخي انجام گيرد.

وي افزود: بوشهر به عنوان يک دروازه مي توانست در سال هاي دور کشور را از هستي ساقط کند اما رشادت هاي شهداي همچون رئيسعلي دلواري باعث شد که سرزمين مان در مقابل اين دشمنان حفظ شود.

بوشهر؛ قطب گردشگري علمي
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به حضور گردشگران در سال 89 در استان بوشهر خواستار ارائه راهکارهاي تبديل شدن اين منطقه به قطب گردشگري در حوزه علمي و بحث گردشگر علمي شد.

وي با تاکيد بر اينکه جاذبه هاي گردشگري در استان بوشهر بسيار زبانزد و ارزشمند است افزود: بايد برنامه ريزي منطقه را وسيع تر کرده و در حوزه هاي گردشگري، فرهنگي و اجتماعي کار شود چرا که منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس ظرفيت هاي جديد تبديل شدن به يک قطب شهري را داراست.

توجه به گردشگري سيراف
وي همچنين بر اهميت شهر تاريخي سراف تاکيد کرد و افزود: شهر سيراف مسير اصلي دريا به جاده ابرشيم است که بايد بحث گردشگري آن توجه بيشتري شود.

دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي صبح امروز از فازهاي مجتمع گازي پارس جنوبي، مجتمع پتروشيمي جم، و مجتمع بندري پارس و...بازديد کرد.
/205

شناسه خبری: 3921

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو