ظرفیت های گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه سواحل زیبای مکران است

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سواحل مکران ظرفیت های خدادادی زیادی در زمینه گردشگری دارد که می تواند یکی از محورهای مهم توسعه این سواحل زیبا باشد.
به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سعید شیرکوند در پنل فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، محیط زیست و اکوتوریسم دریایی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری سواحل مکران در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار و کنارک با تاریخی غنی چند هزار ساله، سرشار از جاذبه های طبیعی هستند که مسئولان باید برنامه ریزی لازم را برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این مناطق داشته باشند تا موجب جذب گردشگر داخلی و خارجی شود.

وی افزود: صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد محلی، اقتصاد خرد و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم تاثیر فراوانی دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این نشست با تشریح محیط زیست پایدار در سواحل مکران اظهار داشت: تمام این سواحل باید به صورت کارشناسی و تخصصی از نظر زیست محیطی مورد رسیدگی قرار گیرد تا سرمایه گذاران بدون دغدغه ایجاد آلودگی به فعالیت بپردازند.

پروین فرشچی افزود: تمام صنایع بزرگ و کوچک برای ارائه فعالیت در سواحل مکران بیش از هرگونه اقدام باید مجوزهای زیست محیطی را اخذ کنند تا ساکنان محلی و طبیعت دچار آسیب نشود.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو