تفاهمنامه بین دانشگاههای علوم و فنون دریایی بصره و خرمشهر اجرایی می شود

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: تفاهمنامه بین دانشگاههای علوم و فنون دریایی بصره و خرمشهر به زودی اجرایی می شود.
به گزارش فرینا، لطف الله خواجه پور با بیان اینکه دانشگاه علوم و فنون دریایی بصره تمایل زیادی برای مشارکت در پروژه های علمی و پژوهشی دارند، گفت: اجرای پروژه های علمی پروهشی کوچک در این تفاهمنامه در اولویت قرار دارند.


وی گفت: باید در وهله اول ارتباط را به شکلی پیش برد که پروژه های بعدی مبنای نتایج پروژه ها و طرح های نخست باشد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: در دو هفته آینده هیاتی متشکل از اساتید به همراه 40 دانشجو از دانشگاه علوم و فنون دریایی بصره به خرمشهر سفر می کنند.

وی با اشاره به وسعت حوزه دریا در بحث تحقیقات گفت: حوزه دریا منشاء خیر و برکات زیادی برای کشور ما داشته و ما موظفیم کارهای پژوهشی را برای افزایش بهره وری این نعمت خدادادی افزایش دهیم.



خواجه پور با اشاره به نشست های تخصصی این همایش گفت: در نشست های تخصصی دومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور مدیران سازمان ها، تولید کنندگان شناورهای دریایی، تجهیزات دریایی حضور داشتند و مسایل و مشکلات و راهکارها را مطرح کردند.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه ای زیرنظر استانداری به دبیری دانشگاه علوم و فنون دریایی برای پیگیری مسایل و مشکلات تولید کنندگان شناورهای دریایی تشکیل می شود.

خواجه پور افزود: سازمان منطقه آزاد اروند یک شورای آموزش عالی را تشکیل داد و تفاهمنامه ای با دانشگاه بصره منعقد کرد و در سفر اخیر به بصره قرار شد فعالیت های گسترده ای با مشارکت منطقه آزاد اروند و دانشگاه بصره انجام شود.

وی با بیان اینکه برای پذیرش دانشجوی عراقی دراین دانشگاه مانعی وجود ندارد، گفت: تبادل دانشجو و استاد از توافقاتی است که در تفاهمنامه بین دو دانشگاه بصره و خرمشهر حاصل شده است.

دومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور با حضور مسئولان کشوری و استانی ایران و هیات علمی و رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی بصره کشور عراق و خرمشهر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.
برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :