همایش مشترک اقتصادی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در لهستان برگزار شد

همایش مشترک اقتصادی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خوزستان در استان لوبلسکی لهستان در شهر سرد زمستانی لوبلین برگزار شد.
به گزارش فرینا، در سفر مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به لهستان، استاندار خوزستان، فرماندار ویژه آبادان ،فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، مديرعامل سازمان آب و برق خوزستان ، روسای  سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای، مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، مدیرعامل شرکت توسعه عمران خوزستان و نماینده اتاق بازرگانی اهواز وی را همراهی می‌کنند.

در این همایش، فرصت های سرمایه گذاری و مزیت ها و توانمندی های دو استان خوزستان و لوبلسگی با حضور مقامات ارشد طرفین معرفی گردید.
مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان لوبلسکی کشور لهستان به تشریح ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی ابادان و خرمشهر پرداخت و گفت: اروند با زیرساخت های اقتصادی و سرمایه گذاری اش در حوزه های صنعتی، گردشگری و صنایع دریایی و همچنین حمل و نقل چهار وجهی، از مهم ترین مزایا و ظرفیت های بزرگ اقتصادی استان خوزستان به شمار می رود.

زمانی افزود: کشاورزی، پتروشیمی، صنایع فراساحلی و پالایشگاهی، صنایع فولاد و کشتی سازی و صنایع دریایی در کنار صنعت پر رونق و ظرفیت ساز گردشگری، از مهم ترین زیرساخت های منطقه آزاد اروند در خوزستان هستند.

این در حالی ست که وجود سه رودخانه بزرگ بهمن شیر، کارون و اروند، توانسته است این منطقه را به مستعدترین و امن ترین جایگاه برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل نماید.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: زیرساخت های حمل و نقل ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی، از دیگر مزیت های این منطقه می باشد که می تواند در جهت گسترش مبادلات کالا و خدمات از این منطقه به اروپای شرقی و بالعکس در حوزه صادرات و مراودات تجاری زمینه ساز توسعه روابط دو جانبه میان این منطقه و کشور لهستان واقع شود.

زمانی در پایان افزود: استان خوزستان با توانمندی های سرشارش در اقتصاد و صنعت و همچنین با قدمت تاریخی در فرهنگ و تمدن، جایگاهی امن برای گسترش روابط اقتصادی  میان این استان و کشور لهستان باشد.
برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :