برگزاری جشنواره نشاط اجتماعی ویژه سازمانهای مردم نهاد در چابهار

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: جشنواره نشاط اجتماعی و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر با رویکرد ورزش ویژه سازمانهای مردم نهاد به میزبانی این سازمان از 7 بهمن ماه به مدت 3 روز با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، سازمان بهزیستی، و همکاری سازمانهای مردم نهاد استان در چابهار برگزار شد.

به گزارش فرینا، نصیر بارکزهی با اشاره به اینکه اهمیت مقوله فرهنگی و اجتماعی در برنامه ششم توسعه خاستگاه این منطقه در نشاط و بالندگی اجتماعی نواحی همجوار است افزود: در این راستا حمایت از سازمان های مردم می تواند پیش درآمد توسعه پایدار و بستر رشد این مولفه را فراهم سازد.

بارکزهی اظهار داشت: در این جشنواره علاوه بر کارگاه های توانمندسازی ویژه دبیران سمن ها و کارشناسان فرهنگی ادارات، برنامه های شاد فرهنگی و ورزشی نیز اجرا شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در روز اول این جشنواره کارگاه توانمندسازی با موضوع طرح نویسی در سالن جلسات فرمانداری چابهار برگزار شد.

علیرضا کلانتری با اشاره به اهمیت آشنایی سمن ها با طرح نویسی بیان داشت: در این کارگاه ضمن توضیحات لازم جهت ارائه طرح توسط سمن ها به صورت عملی هر گروه طرح های خود را جهت ارائه اماده کردند.

کلانتری برنامه های فرهنگی و ورزشی اجرا شده در این جشنواره را اینگونه بیان کرد: اجرای مسابقه فرهنگی ورزشی، پرتاب دارت، طناب کشی، ساحل پیمایی و مریخ نوردی و همایش پیاده روی ورزش صبحگاهی با حضور ورزشکاران و شهروندان چابهار از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارگاه توانمندسازی اصول مشارکت و تیم سازی و کارگاه حمایت یابی و جذب مشارکتهای مالی و شناخت مواد مخدر صنعتی از دیگر برنامه های آموزشی این دوره 3 روزه بود.

امتیاز به خبر :