رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران خواستار تجارت آزاد بین دو کشور شد

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران خواستار رفع موانع صادرات و واردات کالا بین دو کشور به منظور تجارت آزاد شد و گفت: در اروپا هیچ مرزی وجود ندارد و این مهم موجب رونق تجارت بین کشورها شده است .
به گزارش فرین به نقل از ایرنا، نذرمحمد رانجها اظهار داشت: پاکستان به عنوان یک کشور دوست و همسایه برای ایران به ویژه شهرهای مرزی سودمند خواهد بود و توسعه روابط در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می تواند موجب توسعه و رونق هر 2 کشور شود.

وی افزود: کشور پاکستان ظرفیت بالایی در زمینه پرورش دام سبک و سنگین ، تولید و صادرات گوشت گاو و گوسفند به کشورهای مختلف اروپایی و حوزه خلیج فارس به ویژه ایران را دارد.

وی ادامه داد: ایران هم اکنون از کشور برزیل با هزینه های بیشتری گوشت قرمز وارد می کند ولی برای این کار از ظرفیت های کشور پاکستان به عنوان یک همسایه و هم مرز استفاده چندانی نمی کند.

وی با بیان اینکه به عنوان یک کشور دوست و همسایه و هم مرز اعلام می کنم توانایی تامین گوشت مورد نیاز ایران از طریق مرزهای استان سیستان وبلوچستان را داریم، خاطرنشان کرد: ایران هر استانداردی که در برزیل و یا هر کشوری برای واردات دام در نظر دارد به ما اعلام کند تا طبق خواسته شان عمل کنیم.

رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران بیان کرد: پاکستان برای صادرات گوشت تمامی استانداردهای جهانی را کاملا رعایت می کند و تاکنون با هیچ کشوری برای صادرات گوشت مشکلی نداشته است.

نذرمحمد رانجها تصریح کرد: نباید کشورهایی مانند ایران روابط اقتصادی را با همسایگان هم مرز محدود کنند و به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران اجازه تجارت آزاد را ندهند.

وی گفت: ارتباط اقتصادی علاوه بر اینکه روابط هر کشوری را با یکدیگر مستحکم می کند، موجب رونق و اشتغال مردم هر دو کشور می شود.

وی بیان کرد: مردم کشور پاکستان اشتراکات زیادی با مردم ایران دارند و باید روز به روز برای توسعه روابط آنان اقدامات لازم انجام و صادرات و واردات کالا تسهیل شود.

رانجها گفت: کشور پاکستان رشد اقتصادی خوبی دارد و در سالهای اخیر توانسته موفق عمل کند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران با کمترین ناامنی جای دیگری را برای حضور و فعالیت انتخاب می کنند.

وی خواستار پایان سختگیری برای واردات میوه های پاکستان به ویژه نارنگی، انبه، موز و سایر کالاها به ایران شد و افزود: تجارت آزاد می تواند سهم زیادی برای رونق کشورها داشته باشد.

سفیران، دبیران دوم و رایزنان بازرگانی سفارتخانه های پنج کشور افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، بنگلادش و قزاقستان به همراه نمایندگان ۴۰ شرکت بزرگ ایرانی برای شرکت در نخستین نمایشگاه مواد غذایی و صنایع وابسته با محوریت صادرات در منطقه آزاد چابهار به این منطقه سفر کرده اند.
امتیاز به خبر :