برگزاری جشن "منزلت زن در انقلاب اسلامی" در چابهار

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر که روز "انقلاب اسلامی - منزلت زن تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی"نام گذاری شده است، جشن گرامیداشت "منزلت زن در انقلاب اسلامی" با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران به همراه بانوان شاغل در سازمان، رؤسای دانشگاه پیام نور و حوزه علمیه خواهران چابهار برگزار شد.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی با اشاره به نقش و سهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: آنچه که مسلم است اتفاقی که در 38 سال گذشته در ایران اسلامی افتاد، تاریخ ساز بود و این تحول و رویداد در انقلاب، منشأ، عامل و آغاز بسیاری از تحولات در جهان و به طور خاص در خاورمیانه شد.

عبدالرحیم کردی افزود: بسیاری از تحلیل گران و کنشگران سیاسی تحلیلشان این بود که این انقلاب، انقلاب پایدار و مقاومی نخواهد بود اما تلاش، استقامت و پایداری همین زنان و مردان، و گذشت آنان از فرزندان و خانواده هایشان موجب شد تا ریشه های این انقلاب محکم و استوار شود.

او در ادامه بیان کرد: به نظر من علاوه بر تاثیرات مثبت سیاسی و جهانی این انقلاب بزرگ در پی داشت، آنچه که حاصل و نتیجه این رویداد بزرگ بود، آسایش و امنیتی است که همه ما، امروز شاهد آن هستیم.

او گفت: ما زمانی متوجه این آرامش و نعمت می شویم که نگاهی عمیق و واقع بینانه به شرایط کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، افغانستان کشورهای حاشیه خلیج فارس و بسیاری از کشورهای دنیا مانند آفریقای جنوبی، شرق آسیا و حتی در قلب اروپا، بیندازیم و اگر تحلیل های واقع بینانه را مرور کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که شرایط کنونی کشور چه به لحاظ مسائل اجتماعی – فرهنگی و چه به لحاظ امنیتی از اثرات و برکات همین انقلاب است.

کردی افزود: اگر زنان جامعه ما، می دانند مادران و خواهران ما قبل از انقلاب برای اعتلای این سرزمین در مبارزه با رژیم ستم شاهی حضور داشته و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب ایفا کردند، باید بپذیرند که آنها هم می بایست تلاش کنند، اما در سنگری دیگر در سنگر کار، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد و همان روحیه جهادی را حفظ و حضوری انقلابی در همه عرصه ها سیاسی – اجتماعی و اقتصادی داشته باشند.

امتیاز به خبر :