دكتر جهانگيری: قلب توسعه كشور در استان خوزستان می تپد

  • دوشنبه 18 بهمن 1395 - 16:13
  • اروند
  • 0 دیدگاه
معاون اول رييس جمهور به منظور افتتاح و بازديد از چند طرح و پروژه مهم صنعتي و عمراني دقايقي پيش وارد استان خوزستان شد.
به گزارش فرینا، دكتر اسحاق جهانگیری بعداز ظهر امروز (دوشنبه) به منظور انجام سفری دو روزه به استان خوزستان، وارد فرودگاه آبادان شد و در بدو ورود از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مقامات ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.


معاون اول رييس جمهور قرار است با حضور در شركت كشتي سازي اروندان، در مراسم آب اندازي كشتي كاتاماران زر شركت و سپس عمليات اجرايي طرح توسعه پالايشگاه آبادان را آغاز كند.

وي همچنين كارخانه توليد روغن نويد خليج فارس را افتتاح و سپس مجتمع پتروشيمي كارون را نيز مورد بهره برداري قرار خواهد داد.

دكتر جهانگيري همچنين روز سه شنبه قرار است نيروگاه هاي ماهشهر و بهبهان را بازديد و مورد بهره برداري قرار دهد.

بازديد از 55 هزار هكتار اراضي كشت و صنعت و يكي از كانونهاي تشكيل ريز گرد از ديگر برنامه هاي دكتر جهانگيري در دومين روز از سفر به استان خوزستان است.

وزراي  جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، نفت و نيرو معاون اول رييس جمهور را در اين سفر همراهي مي كنند.



جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه آبادان در گفتگو با خبرنگاران با تبریك ایام دهه فجر، آبادان و خرمشهر را از مقاوم ترین و پایدارترین شهرهای كشور در دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: مردم ایران خاطرات زیادی از آبادان و خرمشهر به یاد دارند كه چگونه مردم این شهرها با پایداری و مقاومت توانستند در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی كنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه های سفر دو روزه خود به استان خوزستان اظهار داشت: در این سفر طرح ها و پروژه های بزرگی در بخش پتروشیمی ، نفت و گاز، حمل و نقل و نیروگاه در خرمشهر، آبادان، بهبهان و ماهشهر افتتاح خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حضور وزیر جهاد كشاورزی و نمایندگان سازمان های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه در این سفرگفت: فرصتی فراهم خواهد شد تا كانون های اصلی ریز گردها شناسایی و برای حل این مشكل برنامه ریزی شود.

 جهانگیری افزود: البته بخشی از ریزگردها مربوط به خارج از كشور است كه به دستور آقای رییس جمهور، وزارت امور خارجه با طرف های خارجی در حال مذاكره است تا به نتایج خوبی دست پیدا كنیم.

معاون اول رییس جمهور استان خوزستان را از استان های پرظرفیت كشور برشمرد و گفت: قلب توسعه كشور در استان خوزستان می تپد و این استان در بخش های كشاورزی، صنعت و نفت و گاز دارای ظرفیت های فراوانی برای توسعه كشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره رفتار دولتمردان آمریكا علیه ایران گفت: آمریكاییها و همه كشورهایی كه ایران را تهدید می كنند، روش های مختلف را آزموده اند چرا كه ملت ایران هم جنگ، هم محاصره، هم تهدید، هم تحریم  و هم تعامل را تجربه كرده است و زمانی كه با ملت ایران با زبان گفتگو و تكریم صحبت كرده اند همه طرف ها سود برده اند.

جهانگیری تصریح كرد: همه كسانی كه با ملت ایران با زبان تهدید صحبت می كنند قطعاً بازنده میدان خواهند بود.
معاون اول رییس جمهور گفت: دولتمردان آمریكا این روزها روش بدی را برای گفتگو با ایران انتخاب كرده اند و با توجه به دیوار بلند بی اعتمادی میان ایران و آمریكا، امیدوارم دولتمردان آمریكا خودشان هرچه زودتر رویه و روش گفتگو با ملت ایران را تغییر داده و با زبان تكریم با ملت ایران سخن بگویند.
برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو