تمرکز اصلی چابهار بر فعالیتهای صادرات محور و تولیدات مبتنی بر اشتغال محلی

  • پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 - 15:43
  • چابهار
  • 0 دیدگاه
رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تمرکز اصلی منطقه بر فعالیت هایی که صادرات محور هستند بوده و همینطور تولیدات مبتنی بر اشتغال محلی است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی افزود: از ابتدای سال تا به امروز 28 طرح صنعتی با اشتغال بالغ بر 400 نفر به بهره برداری رسیده است که امروز نیز شاهد بهره برداری 3 طرح پایین دستی پتروشیمی بودیم که 100 درصد محصولات آنها برای صادرات به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان است.

وی همچنین اضافه کرد که 3 پروژه دیگر نیز با همین هدف و چشم انداز کلنگ زده شد.

وی با اعلام مطلب بالا افزود: صنایع نساجی و پوشاک که بخش عمده ای از واردات کشور را تشکیل می دهد می تواند به لحاظ اشتغال حجم بالایی به ویژه برای زنان و نیروهای غیر متخصص را با آموزش های کوتاه مدت در این راستا فراهم سازد. اکنون به مناسبت ایام دهه مبارک فجر یک واحد با سرمایه گذاری به بیش از 60 میلیارد ریال آغاز و بر اساس زمان بندی و برنامه ارایه شده از طرف سرمایه گذار طی مدت کمتر از 12 ماه به بهره برداری خواهد رسید و همچنین زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را بطور مستقیم فراهم خواهد کرد.

کردی افزود: باتوجه به اینکه چابهار هاب سوم خودرو سازی تعیین شده، در آغاز فعالیت های خودرو سازی اولین مجموعه نمایشگاهی و صادرات مجدد خودرو با سرمایه گذاران خودرو با سرمایه گذاری بیش از 30 میلیارد ریال در فاز اول آغاز به کار نمود و پیش بینی می شود در 18 ماه آینده فاز دوم مجموعه هم اجرایی شود.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در ادامه با اشاره به یکی از مزیت های رقابتی چابهار که در حال تبدیل شدن به هاب برنج است افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد چابهار وارد کننده برنج در کشور است و فرآوری برنج در منطقه مانع خروج با بیش از 50 درصد ارز از کشور خواهد شد که این دقیقا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه هرکدام از این واحدها بالغ بر 60 نفر اشتغال مستقیم دارد افزود: در جهت توسعه زنجیره تولید برنج در تلاش هستیم سایر فعالیت های وابسته به آن را در منطقه افزایش داده و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک ضمن توسعه صنعت فرآوری برنج در منطقه شاهد فعالیت های جانبی و تکمیل زنجیره تولید و خدمات این محصول در کشور و منطقه باشیم.

امتیاز به خبر :