آغاز بهره برداری از کارخانه تولید لوله های فلزی در منطقه آزاد چابهار

کارخانه تولید لوله های فلزی و قوطی پروفیل (شرکت تعاونی آریا پروفیل) با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، امام جمعه و دیگر مقامات و مسئولان استانی و شهرستان چابهار در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار افتتاح گردید.

به گزارش فرینا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: خیلی خرسندم که خداوند توفیق داد تا شاهد آغاز فصل جدیدی در بحث ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه باشیم.

عبدالرحیم کردی در ادامه از حضور استاندار مدبر سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این کارخانه تشکر کرد و افزود: ایشان استانداری توسعه گرا و اندیشمند ی هستند که زحمت های بسیاری برای استان متقبل و نگاه ویژه ای به استان در دولت تدبیر و امید دارند.

کردی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید دو راهبرد اساسی را در این استان دنبال می نماید که نقش در اقتصاد ملی و اثر در اقتصاد ملی می باشد، اثر در اقتصاد مبتنی بر مزیت های رقابتی منطقه و بازار کشورهای همسایه از جمله افغانستان و کشورهای CIS است.

او میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی این کارخانه را 220 میلیارد ریال با مشارکت بانک توسعه تعاون عنوان کرد و گفت: تولیدات این کارخانه در فاز اول 100 هزار تن در سال انواع لوله ها با مصرف شهری و صنعتی است و به صورت مستقیم برای 110 نفر اشتغال زایی می شود.

عبدالرحیم کردی در ادامه بیان کرد: بازارهای هدف محصولات تولیدی این کارخانه در خارج از کشور، کشورهای CIS و حوزه خلیج فارس و همچنین سرزمین اصلی (داخل کشور) ، سطح منطقه آزاد چابهار و استان های همجوار هستند.

او اضافه کرد: بخشی از مواد اولیه برای تولید محصولات این کارخانه (ورق های کویل یا رول گرم) در ضخامت های مختلف از داخل تامین و بخشی دیگر نیز خارج از کشور وارد می گردند.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار تعداد کل واحدی تولیدی در سطح منطقه را 107 واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد در حال حاضر 105 واحد آن در زمینه های صنایع سبک و متوسط فعال هستند که 2 هزارو 217 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

کردی در این افتتاحیه نوید نصب کوره های فولاد کارخانه فولاد مکران با توجه به اتمام فوندانسیون در ماه آتی و شاخص صنعتی شدن چابهار و توسعه ی اقتصادی و رفاهی این خطه از میهن عزیز خبر داد.

امتیاز به خبر :