عزم سازمان منطقه آزاد چابهار در توسعه و بهسازی روستای گردشگری تیس

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در مراسم کلنگ زنی طرح هادی، ساماندهی و بهسازی روستای هدف گردشگری تیس گفت: سال 96 را سال روستای تیس نام گذاری کرده ایم و معیار ارزیابی مدیران مجموعه سازمان براساس عملکرد شان در خدمات رسانی به مردم روستای تیس خواهد بود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در این مراسم که با حضور نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، معاونین حقوقی و امور مجلس و برنامه ریزی و هماهنگی امور دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مقامات و مسئولان شهرستان چابهار برگزار شد  افزود: با همیاری و مساعدت مردم به یاری خداوند در زمانی کوتاه شاهد تغییری بزرگ در روستای تیس خواهیم بود.

کردی گفت: لازمه آرامش، امنیت، حس حیات و زنده بودن در این روستا وجود کسب و کار می باشد که درگام نخست تکلیف ما فراهم ساختن شغل برای مردم است و بایستی فرصت و فضایی را فراهم بکنیم که مردم خود مشغول به کار شوند.

وی افزود: در همین راستا ظرف کمتر از یک ماه با برنامه ریزی انجام شده واحدی آغاز به کار کرده که 130 نفر خانم به صورت همزمان در دو شیفت کاری (260 نفر) کار دوخت کیسه های برنج واحدهای فرآوری و بسته بندی داخل منطقه آزاد را با درآمدی بیش از یک میلیون تومان انجام می دهند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همه ما می دانیم پیشه و زندگی مردم روستای تیس در طول تاریخ صیادی بوده است جا دارد هم اکنون به شما نوید برنامه دیگری را در حوزه شیلات بدهم که با تحقق آن ظرف یک سال آتی به یاری خداوند جوان و نان آور بیکاری در این روستا نداشته باشیم.

شایان ذکر است طرح هادی، ساماندهی و بهسازی روستای هدف گردشگری تیس با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تفاهم نامه مشترک مناطق آزاد و بنیاد مسکن کشور مشتمل بر زیرسازی، جدول گذاری، پیاده روسازی، آسفالت معابر، کف سازی و جداره سازی، شبکه جمع آوری آب های سطحی، دفع بهداشتی فاضلاب روستایی، احداث ابنیه و ساختمان های عمومی، ساماندهی اراضی و مشارکت در ساخت مسکن در حال انجام است.




امتیاز به خبر :