سهیم نمودن منطقه آزاد چابهار در اقتصاد جهانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری همایش "ایده تا کسب و کار" می تواند فضایی برای سهیم نمودن چابهار در اقتصاد جهانی ایجاد کند.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در همایش "ایده تا کسب و کار" که با حضور معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی سیستان و بلوچستان، مشاور وزیر کار و صاحب نظر در حوزه کارآفرینی، رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون پارک علم و فناوری استان و دیگر شخصیت های علمی در منطقه آزاد چابهار برگزار شد گفت: برگزاری این همایش ها فرصتی برای پروراندن ایده های کارآفرینان در مدل های کسب و کار، حاصل افکار جوانانی است که نیاز به حمایت و تبدیل به واقعیت دارند، می باشد و هدف ما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اهتمام دولت تدبیر و امید برای ایجاد فضایی جهت تحقق اهداف و سهیم نمودن چابهار در اقتصاد جهانی است.

عبدالرحیم کردی گفت: امیدواریم برگزاری همایش "ایده تا کسب و کار" زمینه ساز فرصتی برای حضور قشرهای مختلف سرمایه گذار باشد.

او افزود: ایده و افکار جوانان و نخبگان نیازمند حمایت برای تبدیل به واقعیت است و ما در چابهار ظرفیت مناسبی برای تحقق ایده ها به سرمایه گذاری در زمینه های تجارت، ترانزیت، حمل و نقل، گردشگری و صنایع، شیلات و کشاورزی فراهم می نماییم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: از مهمترین اهداف برگزاری این همایش گسترش فرهنگ نو آوری و خلاقیت، تقویت توان ارایه ایده های خوب و شکستن سد محافظه کاری در خلاقیت، ایجاد فرصت شکل گیری کسب و کارهای نوپا پایدارتر با لحاظ کردن بخش داوری تخصصی و اقتصادی بوده است.

ازیربلوچ اضافه کرد: "ایده تا کسب و کار" (ایده شو) رویدادی است که در آن به افراد این امکان داده می شود تا در محیطی دوستانه به بیان ایده های نو آورانه خود بپردازند و ضمن کسب مهارت های ایده پردازی و ارایه آن، خود را در بوته نقد برای بهبود آنها و مبنا قرار گرفتن برای راه اندازی یک کسب و کار نو پای موفق قرار دهند.

بلوچ اظهار داشت: در این همایش50 ایده ارایه شده در قالب 11 تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند که ایده های 30 شو در بحث سینمای روی کشتی به سرپرستی شیخ زاده از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، تمساح مهربان در خصوص پرورش تمساح و فرآورده های آن از اعظم رهبر و شیک دوچ در زمینه ایجاد پایگاه تخصصی معرفی آموزش و فروش محصولات صنایع دستی سوزن دوزی از عبدالوهاب رییسی دانا مدرس دانشگاه علمی کاربردی منطقه آزاد چابهار به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص و جوایز نقدی و تخفیف در شهریه یک نیم سال دانشگاه به اعضای تیم آنان تعلق گرفت.


گفتنی است دانشگاه علمی کاربردی وابسته به منطقه آزاد چابهار با حدود هزار و 300 دانشجو در 19 رشته از سال 1388 رسما با پذیرش 200 دانشجو در منطقه آزاد آغاز به کار کرده است و 2 هزار و 800 دانشجو در 10 رشته تحصیلی تاکنون در این مرکز آموزشی دانش آموخته شدند.

امتیاز به خبر :