برگزاری "همایش ملی ساحل پیمایی و مریخ نوردی" در چابهار

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار درباره برگزاری پنجمین "همایش ملی ساحل پیمایی و مریخ نوردی" در این منطقه گفت: این همایش با استقبال خوب علاقه مندان به طبیعت گردی با حضور ٢٠٧ نفر شركت كننده، از ٣٠ شهرستان از استان های مختلف كشور در امتداد سواحل طلایی و کوههای مریخی در 35 کیلومتری شرق چابهار برگزار شد.

به گزارش فرینا، سعید ریگی در ادامه بیان کرد: "شرکت کنندگان در این همایش عمق ٥ كیلومتری كوههای مریخی موسوم به "كلانی" و "آریا" را پیموده و برنامه های متنوعی مانند شترسواری، موج سواری، ساخت مجسمه های شنی، مار و پله انسانی، طناب کشی و موسیقی محلی نیز در كمپ استراحت گاهی برگزار شد.

ریگی با اشاره به اینکه استقرار شبانگاهی شركت كنندگان در كمپ بین راهی نشان از امنیت پایدار منطقه بود افزود: شرکت کنندگانی که از نقاط مختلف کشور به این منطقه سفر کرده بودند از آرامش و امنیت موجود لذت بردند.

او گفت: ساحل پیمایی سواحل ماسه طلایی به طول ١٢ كیلومتر مسیر اصلی همایش بود كه به اذعان اكثر طبیعت نوردان شركت كننده در این همایش یكی از خاص ترین تجربه های آنها را رقم خورده و قدم زدن در سواحل زیبای دریای مكران برای آنان لذتی وصف ناپذیر داشته است.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ٨ كمیته (اجرایی، فنی، امداد و نجات، تداركات و پشتیبانی، روابط عمومی، اسكان و تشریفات) متشكل از اعضای هیات های همگانی، كوهنوردی، اعضای سازمان های مردم نهاد، اداره ورزش و جوانان، هلال احمر و بسیجیان شهرستان چابهار كار برگزاری همایش را برعهده داشتند.

گفتنی است فرمانداری ویژه چابهار، ادارات كل بنادر و دریانوردی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، سپاه ناحیه چابهار، هلال احمر، صدا و سیمای مرکز استان، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، شورای شهر و شهرداری، نیروی انتظامی، شبكه و مركز بهداشت، اصناف، كمیته امداد، دهیاری رمین، محیط زیست، معتمدین چابهار، هیات های ورزش های همگانی، كوهنوردی و ورزش روستایی و بومی محلی از حامیان و مشارکت کنندگان پنجمین همایش ملی ساحل پیمایی و مریخ نوردی در منطقه آزاد چابهار بودند.

امتیاز به خبر :