طرح ایجاد شهرک تجهیزات لوازم پزشکی در چابهار نهایی شد

رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: طرح ایجاد شهرک تجهیزات لوازم پزشکی در منطقه آزاد چابهار نهایی شده و به زودی واحد آن افتتاح می شود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همایش بین المللی سواحل مکران دستاوردهای بسیار ارزشمندی در این منطقه داشت که با حضور معاون اول رییس جمهور 5 تفاهم نامه امضا شد.

«کردی» از اجرایی شدن یک تفاهم از پنج تفاهم امضا شده یاد کرد و گفت: تیم های فنی شرکت CHIR از هفته آینده در این منطقه استقرار پیدا می کنند.

او با اشاره به اینکه مطالعات طرح های اقتصادی شهرک برنج و خرما استخراج شده است، عنوان کرد: مذاکراتی درباره شهرک خرما با یک گروه صنعتی و کشاورزی که سازنده ماشین آلات و تولید کننده فرآوردهای خرما و مواد اولیه است انجام شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از نهایی شدن طرح شهرک تجهیزات لوازم پزشکی خبرداد و بیان کرد: تعدادی از سرمایه گذاران در حال تهیه طرح و نهایی کردن آن هستند و تا 6 ماه آینده واحد مستقر شده در این شهرک به بهره برداری می رسد.

او با عنوان اینکه رویکرد منطقه آزاد چابهار توسعه صنایع پایین دستی فولاد و پتروشیمی است ادامه داد: در این خصوص یک واحد تولید لوله های گاز و قوطی های فلزی با سرمایه گذاری 220 میلیارد ریال و اشتغال 55 نفر که 100 درصد بومی است به بهره برداری رسید.

کردی از پیگیری طرح های نیمه رها شده و تعطیل شده با رویکرد حمایتی و شیوه های متفاوت برای بازگرداندن آنان به خط تولید خبر داد و تصریح کرد: از  172 طرح سرمایه گذاری در شهرک 105 طرح فعال است.

او ادامه داد: سال گذشته توسعه بسیار گسترده ای درباره هتل های تختی و فضای های رستوانی داشتیم و در حال حاضر هتل لیپار با 100 درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

او با اشاره به اینکه پروازهای هواپیمایی در نیمه دوم امسال به 92 پرواز در ماه افزایش پیدا کرد خاطر نشان کرد: برنامه ای برای توسعه مسیرها در سال آینده داریم.

کردی با تاکید بر اینکه تصویب منطقه آزاد سیستان می تواند تنها راه مناسب اتصال چابهار به کشور افغانستان باشد عنوان کرد: تصویب منطقه آزاد سیستان در توسعه اقتصادی، حمل و نقل ترانزیت چابهار و کل استان نقش بسیار مهم و اساسی خواهد داشت.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با عنوان اینکه هیچ کالا خارجی در محدود منطقه آزاد مفهوم قاچاق پیدا نمی کند گفت: کالاهای ورودی و خروجی منطقه آزاد توسط کمرگ چک می شود.

امتیاز به خبر :