ارائه خدمات مطلوب شهرسازی بر بستر الکترونیک در منطقه آزاد کیش

پورتال شهرسازی از نیمه دوم اسفند در سامانه هوشمند شهرسازی منطقه آزاد كیش راه اندازی می شود.
به گزارش  فرینا، نیك فرجام معاون معماری و شهرسازی شركت عمران، آب و خدمات كیش با اشاره به اینكه تفكیك فعالیت ها و اختیارات شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به سه شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش و شرکت عمران،‌ آب و خدمات منطقه آزاد کیش، سبب ارتقاء خدمت رسانی، تخصصی تر شدن خدمات، تسهیل و تسریع امورو رفاه بیشتر شهروندان و مراجعان شده است گفت: با تخصصی تر شدن فعالیت های هر واحد با هدف ارائه خدمات دقیق تر و بهینه به مراجعان، سامانه هوشمند شهرسازی از ابتدای دی امسال به طور كامل جایگزین سیستم قدیمی مارلیك شد و همین امر زمینه راه اندازی پرتال شهرسازی را فراهم كرد.
او افزود: این سیستم كه با دقت بسیار و بر خورداری از بانك اطلاعاتی جامع تر نسبت به سیستم های قدیمی امكان دسترسی سریع و دقیق به تمامی اطلاعات لازم از جمله متراژ و سوابق صدور مجوز زمین های مسكونی، تجاری و خدماتی را برای مراجعان فراهم می كند بدلیل كاهش نقش نیروی انسانی ،میزان خطا در درج اطلاعات، محاسبات و صدور مجوز را به میزان قابل توجهی كاهش داده است.
نیك فرجام با اعلام اینكه بهره برداری از پرتال شهر سازی در این سامانه از نیمه دوم اسفند آغاز خواهد شد گفت: هر یك از كاربران تنها با داشتن شناسه و رمز عبور می توانند روند صدور مجوز و دریافت گواهی های شهرسازی در این پرتال را پیگیری كنند كه این امر امنیت صدور مجوز را افزایش داده واز بروز هرگونه تخلف و صدور مجوزهای جعلی پیشگری خواهد كرد.
تامین رفاه شهروندان، تسریع در روند فعالیت ها و ارتقاء امنیت صدور مجوز و گواهی های ساخت و ساز از مزایای راه اندازی پرتال شهرسازی سامانه هوشمند شهرسازی كیش است.
او با تاكید بر اینكه شفاف سازی فعالیت ها و كاهش مراجعات مردمی از مزایای ارزشمند تك پنجره ای شدن خدمات شهرسازی و ارائه خدمات بر بستر الكترونیك است افزود: بخش نخست اجرای این طرح از نیمه دوم اسفند تا 15 اردیبهشت96 ادامه خواهد داشت و از نیمه دوم اردیبهشت هیچ درخواست مجوز یا گواهی به صورت دستی ثبت نمی شود. به همین دلیل طی فراخوانی از تمام سرمایه گذاران و فعالان صنعت ساخت و ساز دعوت شده است تا جهت دریافت شناسه كاربری و رمز عبور این پرتال اقدام كنند.

ارتقاء امنیت صدور مجوزها و گواهی های شهرسازی
معاون معماری و شهر سازی شركت عمران، آب و خدمات كیش از طراحی و چاپ كاغذ مخصوص صدور مجوز و گواهی های شهر سازی خبر داد و تصریح كرد: پیش از این مجوزها بر روی كاغذهای ساده و بدون هولوگرام امنیتی صادر می شد به همین دلیل در راستای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده و جعل مجوزها، كاغذهای ویژه ای با طراحی مخصوص، مهر بر جسته و استفاده از هولوگرام امنیتی آماده شد كه از این پس تمامی مجوزها و گواهی های شهرسازی با استفاده از این كاغذها صادر می شود.

تغییر ساختار سازمانی شهرسازی كیش و ایجاد واحد كنترل نظارت عالیه
نیك فرجام با بیان اینكه نظارت دقیق تر بر روند ساخت و سازها در جزیره كیش با هدف استاندارد سازی و ارتقاء كیفیت ساخت و ساز از اولویت های معاونت شهرسازی است گفت: با توجه به اینكه بهینه سازی كیفیت ساخت و ساز با نظارت مداوم شهرسازی بیشتر تامین می شود، در شش ماه گذشته تا كنون واحد كنترل نظارت عالیه در شهرسازی كیش ایجاد شده است تا علاوه بر نظارت مهندسان ناظر، شهر سازی از ابتدا بر روند فعالیت های ساخت و ساز در بخش های مختلف جزیره كیش نظارت دقیق تر و كامل تری داشته باشند.
به گفته معاون معماری و شهر سازی شركت عمران، آب و خدمات كیش تغییر ساختار سازمانی و ساماندهی واحد امور مهندسان ناظر نیز با توجه ویژه به نقش كلیدی آنها در استاندارد سازی صنعت ساخت و ساز از دیگر اقداماتی بود كه در شش ماه گذشته در معاونت شهر سازی كیش اجرا شده است.
او با بیان اینكه مهندسان ناظر نمایندگان شهر سازی در پروژه ها هستند افزود: برای این ساماندهی ساختار بخش های مختلف از جمله بخش انتظامی مهندسان و كنترل مضاعف نقشه ها آماده و نیروهای متخصص تعیین شده و آموزش های لازم را فرا گرفته اند كه پس از تدوین كامل ضوابط، این طرح نیز به طور كامل اجرایی خواهد شد.
بر اساس این گزارش و با توجه به مصوبات چهارمین شورای معماری و شهر سازی سال 95 اعتبار گواهی های تمدید پایان کار کلیه کاربری های صادره در حوزه شهرسازی از یک سال به دو سال باهدف كاهش مراجعات مردمی، تامین رفاه بیشتر ساكنان و فعالان عرصه ساخت و ساز افزایش یافته است.
لازم به ذکر است که پیش از تصویب این مصوبه تمامی گواهی های تمدید پایان کار با اعتبار یکساله صادر می شده است.
معاون معماری و شهرسازی شركت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد كیش، همچنین در خصوص پذیره های صادر شده در این معاونت گفت: پیش از این پذیره های صادره در شهر سازی تنها سه روز اعتبار داشتند و این امر روند فعالیت سرمایه گذاران و فعالان عرصه ساخت و ساز و ساكنان را با مشكل مواجه می كرد از اینرو برای افزایش رضایتمندی مراجعان و تسهیل شرایط فعالیت آنها با ایجاد هماهنگی های لازم مدت اعتبار پذیره های پایان كار به 45 روز و سایر پذیره ها به 30 روز افزایش یافت.
لازم به ذكر است گواهی های عدم خلاف، پایان كار و تمدید پایان كار و مجوزهای حصار كشی و تجهیز كارگاه، ساخت، ادامه عملیات، تغییر نقشه، اضافه ساخت، تغییر بنا، تخریب و نو سازی و تعمیرات عناوین گواهی ها و مجوزهایی است كه در معاونت معماری و شهرسازی شركت عمران، آب و خدمات كیش صادر می شود.
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :