اجرای زيباسازی سيمای شهری جزیره كيش

معابر و ميادين جزيره كيش در آستانه فرا رسيدن نوروز با نصب المان های شهری زيبا تزيين مي شوند.
به گزارش فرینا، پرهام جانفشان مدیر عامل شركت عمران، آب و خدمات كیش با بیان اینكه تلاش می كنیم چهره شهر در معابر و میدان با تزیینات تازه و نصب المان های جدید برای گردشگران جذاب تر شود گفت: المان های زیبایی كه امسال برای نصب در میادین و معابر و نوار ساحلی آماده شده است طرح های فانتزی و جذابی دارد و ساخته دست هنرمندان بومی جزیره كیش است.
او افزود: 25 المان زیبا و متنوع پیش از فرا رسیدن سال نو در بخش های مختلف جزیره كیش نصب می شوند. البته اولویت جانمایی این المانها در مناطقی است كه پیش از این المانی تعبیه نشده بود. در بعضی مناطق نیز این دست سازه های زیبای هنرمندان كیش جایگزین المان های قدیمی می شوند.
جانفشان با اشاره به فعالیت های گسترده شركت شركت عمران، آب و خدمات كیش در زمینه زیبا سازی شهری و آماده سازی بیشتر جزیره كیش برای پذیرایی شایسته از میهمانان نوروزی گفت: امسال برای استقبال از نوروز بیش از 2 و نیم میلیون بوته گل های فصلی در معابر و میادین شهركاشته شده كه این میزان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
او افزود: حدود 1800گلدان( فلاور باكس) نیز در سطح جزیره ترمیم و باز سازی شد. ضمن اینكه رنگ آمیزی جداول و خط كشی های عابر پیاده و آسفالت ها نیز تا 20 اسفند در سطح شهر تكمیل می شود تا نشاط و شادابی بهاری بیشتر در سیمای شهری جزیره كیش دیده شود.
جانفشان با بیان اینكه فضای سبز جزیره كیش امسال بیش از 100 هزار متر مربع افزایش یافت گفت: با توسعه شبكه آبیاری فضای سبز و افزایش 20 هزار متر به طول شبكه آبیاری تحت فشار، فضای سبز این جزیره توسعه یافت تا كیش در زمینه توسعه فضای سبز با فاصله بسیار زیادی از سایر شهرها، جایگاه نخست كشور را به خود اختصاص دهد. اینك سرانه فضای سبز كیش 170 متر مربع است كه این میزان 17 برابر سرانه كشور و 9 برابر استانداردهای جهانی است.
مدیر عامل شركت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد كیش همچنین به آسیب های وارد شده به آسفالت معابر در پی بارندگی های مكرر هفته های گذشته اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه ترمیم آسفالت تنها پس از خشك شدن كامل معابر امكان پذیر است این عملیات مقداری زمان بر خواهد بود. البته در برخی نقاط جزیره آسیب ها جزئی بود كه دو گروه فعال به سرعت در حال برطرف كردن این آسیب دیدگی ها تا یك هفته آینده هستند.
وی افزود: در سایر مناطق از جمله مسیر میدان دلیران به سمت فرودگاه كه رویه آسفالت به طور كامل آسیب دیده بود عملیات بهسازی و ترمیم زمان بیشتری طول می كشد كه با همكاری 12 گروه فعال، سرعت ترمیم آسفالت این بخش ها نیز افزایش یافته است.
جانفشان همچنین از اجرای طرح آسفالت رمپ پشت بازار مركز تجاری با هدف تامین رفاه بیشتر ساكنان و گردشگران و ایجاد راه دسترسی آسان و مناسب به این بازار تا پیش از آغاز سال نو خبر داد.
نور پردازی سطح شهر، معابر و میادین و ترمیم و نور پردازی اسكله مرجان از دیگر فعالیت های شركت عمران، آب و خدمات كیش برای زیبا سازی بیشتر جزیره كیش و استقبال از گردشگران نوروزی است.
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو