تدارک برای برگزاری ویژه برنامه های متنوع در ایام نوروز 96 برای مسافران در منطقه آزاد چابهار

قائم مقام ستاد خدمات سفر نوروز سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار با اعلام اینکه در سال جدید احتمال افزایش 10 درصدی ورود مسافر و گردشگر در ایام نوروز 96 به این منطقه وجود دارد، گفت: با تلاش شبانه روزی اعضای کمیته های ده گانه این ستاد، تمهیدات لازم برای برگزاری برنامه های متنوع هنری، گردشگری و تفریحی اندیشیده شده است.

به گزارش فرینا، نصیر بارکزهی در ادامه بیان کرد: برای برگزاری 12 برنامه و جشنواره ورزشی – فرهنگی در طی ایام نوروز از جمله مسابقات رالی خانواده، ساخت مجسمه های شنی، پرواز بادبادک ها، پرتاب دارت آقایان و بانوان، مچ اندازی، طناب کشی و همایش بزرگ پیاده روی برنامه ریزی نموده ایم.

بارکزهی افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز بیشتر مسافران به صورت گروهی و خانوادگی سفر می کنند در همین راستا برای پر کردن اوقات فراغت خانواده ها، 10 برنامه شاد و مفرح گردشگری مانند جشن خانواده، جشن کودک، بهار در بهار، مسافر کوچولو تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: برای آشنایی مسافران به فرهنگ و هنر بومی منطقه چندین برنامه موسیقی بومی – محلی با حضور هنرمندان بومی استان سیستان و بلوچستان از جمله ساز و دهل سیستان و ساز دهل بلوچی و دیگر موسیقی های آئینی بلوچ در سطح منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.

ایشان گفت: راه اندازی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با بیش از 20 غرفه و حضور صنعتگران استان سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور، در رشته های حصیربافی، معرق صدف، سفالگری، سوزن دوزی، سکه دوزی و شیشه گری از دیگر این برنامه ها می باشد.

بارکزهی خاطر نشان ساخت: برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در دو نقطه از سطح منطقه با بیش از 10 هزار عنوان کتاب، غرفه عفاف و کودکان بهاری، با اریه برنامه هایی از بیل نقاشی، گریم صورت، مسابقات شعر، کتابخوانی، انشاء و خاطره نویسی، خلاقیت های کودکانه، راه اندازی بازارچه بزرگ سنتی و مسابقه طبخ غذاهای سنتی در پلاژ ساحلی تیس نیز در ایام نوروز 96 برای مسافران تدارک دیده ایم.

امتیاز به خبر :