اقدامات منطقه آزاد چابهار برای رفاه مسافرین نوروزی

رئیس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرائی خدمات سفر و نوروز 1396 سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار از برنامه ریزی در جهت رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و افزود: کمیته های ده گانه این ستاد با آماده سازی سه سکونتگاه بومی در قالب طرح کاشانه میهمان در روستای تاریخی تیس، ایجاد فضایی برای برای استقرار چادر به تعداد بیش از 1000 تخته در سطح منطقه و واگذاری کمپ های اقامتی موقت به بخش خصوصی اقدام نموده است.

به گزارش فرینا،طاهره شهرکی گفت: ایجاد و ارایه تسهیلات و خدمات مورد نیاز مسافران مقیم در کمپ های دایم و موقت از جمله مراکز توزیع مواد غذایی، آب شرب، کیوسک انتظامات و پارکینگ در نوار ساحلی و پیکره تجاری منطقه آزاد چابهار از دیگر اقدامات در این راستا هستند.

شهرکی اظهار داشت: افزایش و ارتقاء کیفی خدمات مدارس و دانشگاههای سطح منطقه با بازسازی بیش از 80 اتاق صورت پذیرفته و 29 باب سوئیت مسافرتی ویژه خانواده ها در پلاژ ساحلی تیس با امکانات رفاهی و سیستم خنک کننده نیز احداث و راه اندازی شده است.

او اظهار داشت: به منظور بهداشتی نمودن مراکز و اماکن پر تردد اقامتی - رفاهی 19 هزار متر مربع از این اماکن ضد عفونی و سم پاشی و همچنین پایگاه امداد و نجات توسط مدیریت خدمات شهری سازمان در نوار ساحلی تیس راه اندازی گردیده است.

او گفت: برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی ناشی از آتش سوزی و سایر سوانح و اتفاقات، نیروهای آتش نشانی در قالب 2 دستگاه خودروی مجهز در پلاژ ساحلی و پیکره تجاری منطقه آزاد چابهار استقرار پیدا خواهند کرد.

شهرکی با اشاره به اینکه تمامی مسافران نوروزی توسط بیمه های معتبر و فعال در منطقه بیمه می شوند، افزود: در بیش از 10 نقطه در سطح منطقه پایگاه انتظامات جانمایی و 10 باب رستوران دائمی و 11 مرکز اقامتی مانند هتل، مهمانپذیر و مدارس راه اندازی شده است.

امتیاز به خبر :