بیش از 25 جاذبه طبیعی و تاریخی شاخص در انتظار گردشگران نوروزی ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39902
ساعت 12:50 سه شنبه 24 اسفند 1395
دبیر ستاد خدمات سفر ارس گفت: بیش از 25 جاذبه طبیعی و تاریخی شاخص در انتظار گردشگران نوروزی ارس است و امسال شاهد افزایش برنامه های جذاب فرهنگی و هنری در ایام نوروز هستیم.

به گزارش فرینا، مهدی عباسی در نشست خبری برای تشریح برنامه های نوروزی سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: در طول یک سال گذشته برای بهبود وضعیت مسیر گردشگری غرب جلفا، 5 میلیارد تومان هزینه شده است و در این مسیر شاهد هیچ کمبودی نخواهیم بود. 

وی افزود: حدود 2 میلیارد تومان نیز برای تعویض روکش آسفالت مسیر شرق جلفا هزینه شده است و در این مسیرها به تعداد مورد نیاز نمازخانه، امکانات استراحتی و سرویس های بهداشتی، جهت رفاه حال گردشگران ایجاد شده است. 
عباسی خاطرنشان کرد: در طول 3 سال گذشته بیش از 7 میلیارد تومان برای مرمت آثار و اماکن تاریخی توسط سازمان منطقه آزاد ارس هزینه شده است و هم اکنون تمام این اماکن به طور کامل در خدمت گردشگران هستند.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس، عنوان کرد: کلیسای سنت استپانوس از نظر بلیت فروشی، پربازدیدترین سایت گردشگری استان است و امسال نخستین سالی است که موزه این کلیسا، در معرض دید گردشگران نوروزی قرار خواهد گرفت. 
عباسی افزود: اکوموزه روستای گلفرج نیز به عنوان تنها اکوموزه روستایی شمالغرب کشور، با تلاش ساکنین این روستا و مساعدت سازمان منطقه آزاد ارس به طور کامل تجهیز شده است و در ایام نوروز میزبان گردشگران خواهد بود. 
وی گفت: در زمینه اقامتی نیز علاوه بر اینکه امسال شاهد افزایش ظرفیت هتل ها و مهمان سراهای این منطقه هستیم، به تعداد بیشتری از کاشانه مهمان ها مجوز فعالیت داده شده است. 
عباسی ادامه داد: در زمینه اقامتی شاهد افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم و هم اکنون ظرفیت رسمی هتل های این منطقه تعداد 981 تخت به صورت رسمی است که در ایام نوروز با تمهیدات در نظر گرفته شده و استفاده از امکانات سایر ادارات و ارگان ها، این میزان به 6782 تخت افزایش پیدا می کند. 
وی تصریح کرد: هدف اصلی سازمان منطقه آزاد ارس، افزایش رضایت گردشگران نوروزی خواهد بود و به امسال در کنار کمیت، توجه بیشتری به کیفیت خدمات داشته ایم. 
عباسی اظهار کرد: منطقه آزاد ارس به دلیل داشتن گردشگرانی در ایام مختلف سال، مقصد دائمی گردشگری محسوب می شود و امسال نیز پیش بینی می شود که با افزایش میزان گردشگران در ارس مواجه شویم.
نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سازمان منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: در زمینه تعداد ورود گردشگر خارجی، منطقه آزاد ارس بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دومین مرز کشور محسوب می شود و این موضوع نشان دهنده این است که این منطقه قابلیت میزبانی از خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

شناسه خبری: 39902

آخرین اخبار

نخستین دوره آموزشی آتشنشان پشتیبان ویژه بانوان جزیره قشم برگزار می‌شود
برگزاری مسابقه رالی خانواده در قشم
نوروزِ بدون تصادف جاده‌ای منجر به فوت در قشم
رئیس جمهور آینده با رکورد خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی سنجش خواهد شد
برگزاری دومین دوره انتخابات اتاق اصناف قشم کمتر از یک ماه آینده

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو