اقدامات ارزشمند منطقه آزاد ارس در حوزه غذا و دارو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39973
ساعت 20:28 شنبه 28 اسفند 1395
مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: اقدامات ارزشمندی توسط سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه غذا و دارو صورت گرفته است و شاهد رشد بسیار خوبی در این حوزه هستیم.

به گزارش فرینا، شهریار اسلامی تبار افزود: رشد منطقه آزاد ارس در 4 حوزه سلامت محور از جمله، داورهای مکمل، مواد بهداشتی و آرایشی، غذا و تجهیزات پزشکی، قابل تقدیر است. 

وی عنوان کرد: خوشبختانه بسترهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس، به خصوص در حوزه سلامت فراهم است و بخش خصوصی می توانند به راحتی در این حوزه سرمایه گذاری و فعالیت کنند. 
اسلامی تبار تصریح کرد: منطقه آزاد ارس در این مدت کوتاه ، رشد خوبی داشته است و وضعیت این منطقه آزاد در مقایسه با بیشتر مناطق آزاد، بهتر است. 
وی تاکید کرد: فعالیت در این حوزه می تواند باعث اشتغال پایدار شود و سازمان غذا و داروی کشور نیز آماده است تا در این زمینه با سازمان منطقه آزاد ارس همکاری کند. 
اسلامی تبار خاطرنشان کرد: اقداماتی در زمینه تفویض اختیارات این سازمان در منطقه آزاد ارس، صورت گرفته است و به طور جدی تلاش می کنیم تا بر اساس قانون این تفویض صورت گرفته و نتیجه این موضوع به نفع مردم و سرمایه گذاران خواهد بود. 
وی همچنین گفت: سازمان غذا و داروی کشور این آمادگی را دارد که در تمام زمینه ها، شرایط را برای رشد و توسعه منطقه آزاد ارس در این حوزه فراهم کند و به خصوص در زمینه تجهیز آزمایشگاه، اقدامات لازم در این منطقه آزاد صورت می گیرد. 
اسلامی تبار افزود: در منطقه آزاد ارس، چرخه مناسبی در زمینه تولید محصولات سلامت محور ایجاد شده است و این موضوع، در بازدید از کارخانه های این منطقه آزاد، به طور کامل مشخص بود. 
وی با اشاره به زیبایی های منطقه آزاد ارس در آستانه نوروز 96 ، اظهار کرد: آمار گردشگران نوروزی ارس میلیونی است و با توجه به اقداماتی که در این منطقه صورت گرفته است، به نظر می رسد، منطقه آزاد ارس آماده میزبانی از این گردشگران است. 
گفتنی است که ساختمان مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس، طبق تفاهم نامه‌ای که بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت صورت گرفته است، احداث و در دهه فجر امسال، با حضور اکبر ترکان افتتاح شد. طبق این تفاهم نامه، مناطق آزاد به منظور تسهیل کسب و کار، صادرات، واردات و حضور سرمایه گذران در زمینه غذا و دارو ملزم به فراهم کردن شرایط لازم هستند. بر اساس این تعهد، تا 2 سال آینده آزمایشگاه مجهزی در جهت خدمات دهی به سرمایه گذران و همچنین به عنوان منشا صادرات خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها در این ساختمان ایجاد خواهد شد. این ساختمان با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد ریال افتتاح شده است.

شناسه خبری: 39973

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟