دیدار نوروزی تجار چابهار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در دیدار نوروزی خود با جمعی از تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی منطقه آزاد چابهار بر ضرورت اجرای برنامه های تولیدی در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی و تولید - اشتغال، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بنا داریم با اجرای پروژ ه هایی مانند صنایع فولاد، پتروشیمی و خودروسازی در بخش اقتصاد ملی و همچنین شیلات، خرما، برنج و صنایع تبدیلی کوچک در بخش اقتصاد محلی زمینه ایجاد اشتغال نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه منابع درآمدی بیشتر بر بخش تجارت تمرکز داشته است، تصریح کرد: با مطالعه و برنامه ریزی می توان منابع در آمدی جدیدی را فراهم ساخت به طوری که با اجرای بخشی از آن در سال گذشته، در آمد های سازمان در نیمه دوم نسبت به نیمه اول به دو برابر افزایش یافت.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار پیگیری توسعه محدوده منطقه آزاد، واگذاری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و نیز رونق حمل و نقل هوائی را از برنامه های سازمان در سال جدید عنوان کرد.
عبدالرحیم کردی هم چنین انتقال و حمل ونقل تجاری کالا از بندر چابهار به بندر صحار در کشور عمان را گامی مهم در توسعه تجاری منطقه برشمرد و تصریح کرد: در کنار مزیت های تجاری در منطقه آزاد چابهار، گردشگری نیز نقش مهمی را داشته که در این راستا زمینه مجوز احداث 5 هتل پنج ستاره نیز صادر شده است.
در این نشست تجار و بازرگانان مسائل و مشکلات خویش را مطرح و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است در منطقه آزاد تجاری -صنعتی چابهار 1700 غرفه تجاری در قالب هشت مجتمع تجاری در بخش های مختلف فعالیت دارند.
امتیاز به خبر :