بازدید بیش از 11 هزار نفر از نمایشگاه بهارانه کیش

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت : 11 هزار و 200 نفر از ساکنان و گردشگران کیش در مدت 10 روز از نمایشگاه بهارانه در محوطه پارک ساحلی ماهیگیر بازدید کردند.

به گزارش فرینا به نقل از  ایرنا ی جزیره کیش، این جشنواره با هدف بهره مندی از ظرفیت ها و ایجاد فضایی شاد و مفرح در راستای جذب گردشگران بیشتر و ارائه تولیدات فرهنگی و هنری هنرمندان و کار آفرینان کیش است که در محوطه پارک ساحلی ماهیگیر از 28 اسفند ماه 95 برگزار شده است .

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در مورد برنامه های متنوع تدارک دیده شده برای ایام نوروز در جشنواره هنری و نمایشگاه نوروزی گفت : در نمایشگاه بهارانه که در 45 غرفه برپا شده است ،بانوان کار آفرین به ارائه محصولات هنری خود پرداخته اند که از 28 اسفند ماه 95 تا هشتم فروردین ماه جاری در مجموع 11 هزار و 200نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
غرفه مشاوره خانوادگی و مذهبی ، پاتوق ادبی بهارانه 96 و شعر خوانی با حضور شاعران مطرح و جزیره کیش ، تفال به دیوان حافظ از برنامه هایی است که در ایستگاه های مختلف این نمایشگاه ارائه می شود.
ابراهیم رضوانی گفت : ایستگاه بهارانه کودک با برگزاری 9 کارگاه برنامه دیگر این معاونت در ایام نوروز برای کودکان است که تا کنون یک هزار و 378 نفر در ایستگاه حضور پیدا کردند ، که نقاشی با آبرنگ و ساخت کاردستی از جمله برنامه های این ایستگاه است .
جشنواره بازی و سرگرمی با برگزاری 39 بازی مختلف برنامه دیگری است که رضوانی بدان اشاره کرد ، در طول این مدت 797 نفر از این جشنواره که شامل بازی های دارت ، پرتاب توپ در تور ، بازی با تفنگ بادی و تیر و کمان است ، استفاده کردند.
وی با بیان اینکه دو ایستگاه هنر با برنامه های متنوع در پارک ساحلی ماهیگیر و ساحل مرجان برپا شده است اظهار کرد : در این دو ایستگاه برنامه هایی متنوعی چون اجرای موسیقی پاپ و سنتی توسط گروه کیش مهر ، مسابقه برای خانواده و کودکان ، برنامه طنز، شعر خوانی برگزار می شود که در این بازه زمانی و در مجموع بیش از 12 هزار و 850 نفر از برنامه های هنری این دوایستگاه بهره مند شدند.
رضوانی به برپایی ایستگاه بهارانه کودک در سالن ترانزیت فرودگاه کیش برای رفاه حال مسافران اشاره کرد و گفت : برنامه های متنوع و سرگرم کننده ای همچون نقاشی ، کاردستی ، کتابخوانی برای کودکان در این ایستگاه در نظر گرفته شده است که در طول این مدت یک هزار و 101 کودک از این برنامه ها استفاده کردند .
وی به برگزاری مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای به عنوان یک برنامه سرگرم کننده پر مخاطب اشاره کرد و گفت : این برنامه هر روز در ساحل اسکله تفریحی قدیم برگزار می شود که در طول این مدت 788 نفر در این مسابقه شرکت داشتند.
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت : اکران فیلم های پر مخاطب جشنواره فیلم فجر سال 95 همچون ' خوب ، بد ، جلف ' ، 'گشت ارشاد 2' ، ' سه بیگانه ' مبارک '،' افسونگر' ، 'هلن ' در خانه فرهنگ و هنر لبخند از برنامه های فرهنگی برای نوروز 96 است که در طول این مدت 2 هزار و 509 نفر این فیلم ها را تماشا کردند.
وی همچنین به برپایی نماز جماعت در مراکز عمومی طرح شهر درکشتی یونانی ، اسکله تفریحی ، کمپ خانوادگی اشاره کرد .
اجرای موسیقی اقوام در اماکن مختلف ، نمایش تن پوش های عروسکی ، اجرای جنگ های شاد، برپایی بازارچه اقوام ایرانی با غرفه های سوغات و صنایع دستی استان های مختلف در باغ راه ایرانی ، اجرای برنامه های طنز ، نمایش تری دی مپینگ بر بدنه کشتی یونانی ، اجرای نمایش در محوطه شهر تاریخی حریره ،نور افشانی های شبانه ، برپایی کنسرت های شبانه با حضور خوانندگان و هنرمندان مطرح کشور از دیگر برنامه های متنوعی است که معاونت گردشگری و امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش نیز برای ایام نوروز برای گردشگران تدارک دیده اند.
جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد بر تردد گردشگری سالانه پذیرای یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی است که آب و هوای مطبوع ، امکانات مناسب ، جاذبه های تفریحی و گردشگری سبب شده بسیاری از هموطنان جزیره مرجانی را برای سفر خود در تعطیلات نوروز انتخاب کنند.
برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :