پذیرش 17 هزار نفر در نوروز امسال در مراکز درمانی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40158
ساعت 14:14 يکشنبه 20 فروردين 1396
رئیس شبکه بهداشت و درمان منطقه آزاد قشم از پذیرش 17 هزار بیمار در مراکز درمانی قشم از 25 اسفند ماه 95 تا سیزدهم فروردین 96 خبر داد و افزود: بیش از 9 هزار و 700 تن از این افراد به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) مراجعه کردند.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی گفت: 688 تن از این مراجعه کنندگان در بیمارستان قشم بستری و بیش از هشت هزار و 600 تن هم سرپایی درمان شدند.

او با بیان اینکه بیش از هفت هزار تن از بیماران به سایر مراکز بهداشتی و درمانی جزیره، مراجعه کردند، اضافه کرد: از این تعداد بیش از شش هزار تن توسط پزشکان ویزیت شدند و 959 تن نیز مادرانی بودند که به مراقبت های دوران بارداری نیاز داشتند.

به گفته بهزادی، در همین مدت 675 تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی جزیره برقرار شد که 389 مورد آن مربوط به بیماران اورژانسی بود.
وی ادامه داد: از این بیماران 239 تن به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر قشم، 59 تن به مراکز بهداشتی روستاها اعزام شدند و بقیه  نیز در محل مورد درمان قرار گرفتند.

رییس شبکه بهداشت و درمان منطقه آزاد قشم گفت: در تعطیلات نوروز امسال 135 تن در حوادث ترافیکی، 64 تن در حوادث خانگی و 41 تن نیز در سایر حوادث مصدوم و 46 بیمار هم به بیمارستان های بندرعباس منتقل شدند.

به گفته بهزادی، در تعطیلات نوروز در هر شیفت دو پزشک در دو مطب دوجداگانه بیماران را ویزیت کردند و در مجموع هرروز 4 پزشک، 68 بهیار، 53 پرستار و 9 ماما مشغول به ارائه خدمات به بیماران بودند.

او از استقرار متخصص طب اورژانس برای نخستین بار در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم خبر داد و افزود: چهار متخصص طب اورژانس نوروز امسال در بیمارستان مشغول به فعالیت بودند و خدمات آنان در طول سال هم ادامه خواهد داشت.

رییس شبکه بهداشت و درمان قشم استقرار رادیولوژیست زن و فعالیت دو دندانپزشک برای نخستین بار در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم با تعرفه دولتی را از دیگر خدماتی دانست که در نوروز به گردشگران و قشموندان ارائه شد و در طول سال هم استمرار دارد.
وی گفت: کلینیک تخصصی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) از پنجم فروردین ماه با حضور متخصص زنان، اطفال و داخلی شروع به کار کرد در حالیکه در بیشتر شهرستان های استان هرمزگان کلینیک های تخصصی تا 15 فروردین تعطیل بودند.
به گفته بهزادی، شبکه بهداشت و درمان قشم با فعالیت شبانه روزی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و هفت مرکز بهداشتی درمانی (شامل مراکز درمانی شهید ذاکری قشم، درگهان، سوزا، طبل، لافت، دولاب و رمکان) با شش تسهیلات بلوک زایمان، پنج آزمایشگاه و پنج دستگاه آمبولانس در تعطیلات نوروز خدمات ارائه می کردند.

وی از فعالیت شبانه روزی مرکز بهداشتی درگهان در کنار بیمارستان پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد قشم هم سخن گفت و افزود: سایر مراکز بهداشتی روستایی هم موظف بودند در صورت مراجعه بیمار در خارج از ساعت اداری، خدمات درمانی ارائه کنند.

جزیره قشم با وسعت یکهزار و500 کیلومتر در جنوب ایران و تنگه هرمز واقع شده و به واسطه موقعیت ویژه جغرافیای هرساله پذیرای میلیون ها گردشگر است که این میزان در نوروز به اوج خود می رسد و اهمیت ارائه خدمات درمانی را دوچندان می کند به طوری که شبکه بهداشت و درمان در راستای خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در قالب کمیته بهداشت و درمان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و همچنین ستاد تهسیلات نوروزی شهرستان به ریاست فرماندار قشم در جهت حرکت به سوی هدف اصلی که تامین سلامت قشموندان و گردشگران است قدم بر می دارد.

شناسه خبری: 40158

آخرین اخبار

اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران
مدیر دفتر «مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور» در منطقه آزاد اروند منصوب شد

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟