نخستین کافه سلامت هواپیمایی در کیش راه اندازی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40220
ساعت 13:32 پنج‌شنبه 24 فروردين 1396
نخستین کافه سلامت هواپیمایی در راستای ترویج سبک زندگی سالم و دوری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در نوار ساحلی کیش و در محل کشتی یونانی آغاز بکار کرد.

به گزارش فرینا به نقل از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش، طرح کافه سلامت با حمایت شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش اجرایی شده است و هدف این طرح استفاده از چشم اندازهای گردشگری، ایجاد محیطی آرام برای گفت و گوی خانواده، آموزش، فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه دخانیات و موادمخدر، گفت و گوی اجتماعی و بالا بردن مشارکت و مسئولیت اجتماعی دانش آموزان است .

جامعه هدف در طرح کافه سلامت که داخل یک هواپیمای مسافربری و بصورت ثابت در نوار ساحلی کیش ایجاد شده، مسافران و گردشگران، کیشوندان، کارکنان ادارات، سازمان های دولتی وغیر دولتی، دانش آموزان، دانشجویان و عامه مردم است که با حضور در این مکان ضمن استفاده از کافی شاپ، آموزش های پیشگیرانه در حوزه های آسیب های اجتماعی در محیطی که استعمال هرگونه مواد دخانی در آن ممنوع است را فرا می گیرند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش روز چهارشنبه در حاشیه راه اندازی این کافه سلامت که توسط بخش خصوصی اداره می شود، با تاکید بر ضرورت پیشگیری از مصرف دخانیات گفت: استعمال دخانیات از جمله سیگار زمینه ساز گسترش دامنه آسیب های اجتماعی در کشور است.
سرهنگ محمد حسن جهان افزود :نتایج مطالعات علمی مشخص کرده است هر اندازه نوجوانان در سنین پائین تر استعمال سیگار یا قلیان را آغاز کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که در سنین بزرگسالی به یک سیگاری حرفه ای تبدیل شوند.
وی اظهار کرد : بر اساس آمارها تجربه کشیدن نخستین نخ سیگار، در اوایل نوجوانی و جوانی و فاصله سنی 12 تا 19 سال رخ می دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش اضافه کرد :فراگیری مصرف مواد دخانی، از مشکلات و ناهنجاری های بزرگ جامعه ی بشری به شمار می رود و شکلی مهم از اعتیاد را در برمی گیرد.
سرهنگ جهان افزود: مصرف قلیان و مواد دخانی برای آینده سازان ایران اسلامی یک تهدید محسوب می شود و به همین دلیل باید از شیوه ها و ابزارهای مختلف برای آگاه سازی نسل جوان نسبت به زیان های ناشی از مصرف مواد دخانی استفاده کرد.
وی با اشاره به راه اندازی این کافه سلامت گفت : در این کافه استعمال هرگونه مواد دخانی ممنوع است و تمامی میهمانان و گردشگران با کتب و جزوه هایی که در زمینه پیشگیری از اعتیاد در اختیارشان قرار می گیرده و درج پیام ها و توصیه های پیشگیرانه از طریق مانیتوری که بر روی هر میز این کافه آماده شده ، با پیامدها ، خطرات استفاده از انواع موادمخدر و آسیب های دخانیات آشنا می شوند.
سرهنگ جهان اضافه کرد: تلاش داریم تا با همکاری اداره آموزش و پرورش جزیره کیش، موضوع پیشگیری از مصرف مواد دخانی را در میان دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی نهادینه کنیم و برخی از اردوهای تفریحی دانش آموزان در در حاشیه نوار ساحلی و استفاده از این کافه با تسهیلات ویژه با هدف آموزش و تفریح نوجوانان و جوانان برنامه ریزی کنیم.
به گزارش ایرنا ، وی به خانواده ها برای استفاده از اینگونه مراکز تفریحی سالم توصیه کرد و گفت :نظر به اینکه انتخاب شیوه زندگی سالم منافع بیشتری برای هر یک از افراد به همراه دارد و با توجه به اینکه هرکسی در قبال زندگی خود مسئول است، نوجوانان باید از تاثیر مثبت زندگی سالم بر سلامت جسم و روح خود آگاه باشند و والدین نیز آنها را هوشیارانه در این راه حمایت کنند.

هواپیمایی که این کافه در آن ایجاد شده است از 29 بهمن سال 89 پس از آخرین پرواز از تهران به مقصد جزیره کیش، در شمار هواپیماهای از رده خارج قرار گرفت و در فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد کیش نگهداری می‌شد.

جابه‌جایی این هواپیما سال گذشته با هدف ایجاد یک جاذبه جدید گردشگری در نوار ساحلی و در محل کشتی یونانی صورت گرفت که ساکنان و گردشگرانی که برای دیدن غروب کیش به به بخش جنوبی جزیره کیش می روند بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

شناسه خبری: 40220

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟