انواع نوشیدنی به ارزش چهار میلیارد ریال در ارس معدوم شد

مدیر ضوابط بهداشت انسانی سازمان منطقه آزاد ارس از معدوم سازی 162 تن نوشیدنی تاریخ گذشته و غیرمجاز و غیر قابل مصرف انسانی به ارزش چهار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی غفاری با اعلام این خبر افزود: نوشیدنی با نام تجاری freez محصول وارداتی از کشور لبنان در انواع طعم های میوه همزمان با هفته سلامت معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

غفاری افزود: استراتژی مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس در صیانت از سلامت جامعه تمرکز بر جمع آوری و امحای کالاهای تاریخ گذشته بوده و بخش دیگری از کالاهای بلاتکلیف و رسوب شده از سال 1392 در یکی از انبارهای منطقه معدوم شد.

وی گفت: معدوم سازی این کالاها پس از دریافت دستور از دادستان عمومی و انقلاب با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط جمع آوری و اقدام شد.

مدیر ضوابط بهداشت انسانی سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان غذا و دارو و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ارس راه اندازی شد.

غفاری صیانت از اصالت کالاهای مصرفی و سلامت جامعه را هدف اصلی مدیریت غذا و داروی ارس اعلام کرد و گفت: امور فنی و نظارتی کارشناسان مدیریت غذا و داروی ارس بر کالاهای سلامت محور و بویژه کالاهای تاریخ گذشته رسوبی در انبارهای محدوده منطقه آزاد ارس آغاز شده است.

وی از ادامه ضبط سایر کالاهای تاریخ گذشته در ارس خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار امحاء حدود 150 تن کالای سلامت محور در محدوده منطقه آزاد ارس اجرایی شد و در صورت وجود موارد مشابه، نسبت به امحاء و خروج از چرخه مصرف انسانی اقدام خواهد شد.

مدیر ضوابط بهداشت انسانی سازمان منطقه آزاد ارس، ضمن تاکید بر تشدید و استمرار بازرسی ها در سال جاری از همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله دادستان، حراست و گمرک سازمان منطقه آزاد ارس، گمرک جلفا، سازمان اموال تملیکی استان، شرکت انبارهای عمومی جلفا، شبکه بهداشت و درمان جلفا، محیط زیست، خدمات شهری و سایر دستگاه های نظارتی و امنیتی در عملیات معدوم سازی قدردانی کرد.





برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :