ساخت 40 باب خانه معلم با مساعدت سازمان منطقه آزاد قشم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: معلمان با ادامه راه و روش انبیای الهی، نقش مهمی در ساختار موفقیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور دارند.

به گزارش فرینا، بهرام پور اشرف در آئین روز معلم با اشاره به اینکه در گفتمان دینی، معلمی شغل انبیا است، افزود: آموزگاران با تلاش خستگی ناپذیر خود اخلاق مداری، انسان سازی و پرستش خدا را به جای قدرت های دست ساز به ما می آموزند.

وی، گفت: جایگاه معلمان هیچگاه دستخوش شرایط زمانی نمی شود و راه، روش، اندیشه و اخلاقیات شهید مطهری سرلوحه کار آموزگاران است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم، با تجلیل از حمایت حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان طی دو سال گذشته، گفت: عملیات ساخت 40 باب خانه معلم توسط سازمان منطقه آزاد در دست اجراست.
به گفته وی، تغییر کلاس های کانکسی در روستای تولا و جایگزینی کلاس های مدرن و مجهز به جای آن، تجهیز بسیاری از مدراس در شهرها و روستاها، برگزاری کلاس های کنکور و بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان نمونه نیز بخش دیگری از خدمات سازمان منطقه آزاد قشم به حوزه آموزش و پرورش است.
پور اشرف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 21 هزار و 700 دانش آموز در قشم توسط یک هزار و 228 پرسنل تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند و خوشبختانه در سال گذشته تمام مدارس نیمه تمام این منطقه با کمک مسئولان و خیرین به اتمام رسید.
او یادآور شد: خیرین جزیره قشم در سایه اعتماد به مسئولان و دولت تدبیر و امید، 20 میلیارد ریال برای خرید وسایل سرمایشی، هوشمند سازی، رنگ آمیزی و زیبا سازی مدارس کمک کردند.
به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم، قبولی 10 نفر از دانش آموزان این منطقه در رشته های پزشکی و مرتبط با آن در سال گذشته، کسب رتبه برتر آموزش و پرورش قشم طی دو سال متوالی در سطح استان و کسب رتبه استانی و سومی کشور در مسابقات رباتیک با تلاش دانش آموزان روستای  هُلر و مدرسه جهان آرا در قشم بخشی از موفقیت های آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی از ارتقای جایگاه روابط عمومی آموزش و پرورش قشم به رتبه برتر استانی، امضای تفاهم نامه با مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم برای فعالیت های پژوهشی دانش آموزان و کسب رتبه سوم در تولید محتوای الکترونیک هم به عنوان دیگر موفقیت های آموزش و پرورش قشم نام برد.

پور اشرف ادامه داد: برگزاری جشنواره «جابربن حیان» با حضور 400 دانش آموز و راه یابی یکی از دانش آموزان بخش شهاب جزیره قشم به جشنواره استانی و کشوری، کسب رتبه اول توازن  بین رشته ای، رشد هفت پله ای در شاخص های سواد آموزی، تحصیل 26 دانش آموز در رشته های کار و دانش و هنر با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، کسب رتبه های برتر جشنواره «ابن هیثم» با موضوع شکست نور نیز از دیگر موفقیت های آموزش و پرورش طی سه سال اخیر بوده است.
به گفته او، درصد قبولی دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک قشم در سال 94 به 76.72 درصد رسید در حالیکه میزان قبولی دانش آموزان در سال 95 با 15 درصد رشد به رقم 90.59 درصد افزایش یافت.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم ادامه داد: در علوم تجربی درصد قبولی دانش آموزان از 77.14 در سال 94 به 82.79 در سال گذشته رسید و در علوم انسانی هم از 63 درصد به 67 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: با حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توانستیم در ارتقای رتبه رشته ریاضی فیزیک شهرستان قشم در سال گذشته 124 پله رشد نسبت به سال 94 داشته باشیم و در علوم تجربی هم شاهد رشد 27 پله ای بودیم.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :