حل مشکلات آموزش و پرورش قشم با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: رهبر معظم انقلاب پیوسته همراه و حامی معلمان بوده و این نگاه حمایتی نعمتی برای آموزگاران کشور محسوب می شود.

به گزارش فرینا، مرتضی رئیسی حسنلنگی به عنوان مهمان ویژه آئین تجلیل از آموزگاران نمونه قشم در روز معلم، افزود: مقام عظمای ولایت همیشه با تجلیل از جایگاه ارزشمند قشر زحمتکش معلمان، بر رفع مشکلات معیشتی آنان توسط دولت ها نیز تاکید کرده اند.

وی از شهادت علامه مرتضی مطهری به عنوان حرکتی فرهنگی برای معلمان نام برد و گفت: شخصیت این استاد شهید الگویی برای همه آموزگاران بوده و آثار گرانبهای وی نیز از ارزش و جایگاه ویژه در هدایت همه سنین برخوردار است.
به گفته این مسئول نهاد آموزش و پرورش استان هرمزگان، تاریخ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شاهد نقش ارزشمند فعالان آموزش و پرورش در وقایع حساس کشور است و معلمان در عرصه های مختلف نقش هدایتی و فرماندهی داشته اند.
وی اظهار کرد: آمار شهدای آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس نشان از حضور گسترده فرهنگیان در این نبرد نا برابر و مواجهه آنان با سپاه کفر دارد.
رئیسی، گفت: در استان هرمزگان آمارهای مستند نشان از رشد و پیشرفت علمی و تحصیلی دارد به طوری که در امتحانات نهایی سال گذشته شاهد رشد قبولی بسیار خوبی بوده ایم و با همت معلمان موفق شدیم جایگاه خود در رشته علوم انسانی را نیز بین 7 تا 8 پله ارتقا دهیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش هرمزگان همچنین به جهاد علمی معلمان اشاره کرد و گفت: در استان هرمزگان معلمانی هستند که در ایام تعطیلات بدون هیچ چشمداشتی دانش آموزان را در مسیر تعلیم و تربیت هدایت می کنند.
او گفت: یکی از اهداف و سیاست های آموزش و پرورش کشور از جمله در استان هرمزگان استفاده از مشارکت مردم در ابعاد مختلف معنوی برای مقابله با توطئه دشمنان نظام است.
رئیسی همچنین از حضور 600 روحانی در واحدهای آموزشی استان هرمزگان به عنوان اقدامی مهم برای بالا بردن و ارتقای سطح روحی و تقویت اندیشه های دینی دانش آموزان نام برد.

حل مشکلات آموزش و پرورش قشم با حمایت سازمان منطقه آزاد

این مسئول نهاد آموزش و پرورش استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حل مشکلات آموزش و پرورش در این جزیره اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر مشکلات آموزش و پرورش قشم با نگاه حمایتی حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان حل شده است.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم در مباحث تجهیز مدارس و مباحث رفاهی معلمان قشم سرآمد و الگوی استان هرمزگان می باشد که عملیات ساخت 40 خانه معلم هم بخشی از خدمات این سازمان است.
رئیسی تاکید کرد: براساس سیاست های دولت تدبیر و امید هیچ دانش آموزی در هیچ نقطه ایران اسلامی نباید از تحصیل باز بماند و ارائه خدمات برای نیاز یک دانش آموز هم باید با جدیت دنبال شود.
وی با اعلام اینکه استان هرمزگان براساس آمار سرشماری در حوزه آموزش و پرورش در سطح کشور پیشتار است، گفت: خوشبختانه در بخش پرداخت پاداش ها هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده به طوری که پاداش سال 94 یکجا پرداخت گردیده و پاداش سال 95 در شش ماهه اول پرداخت شد و امروز هم دستور پرداخت پاداش بازنشستگان سال گذشته استان، صادر شده است.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :