بازسازی و توسعه باغ ها و نخلستان های جزیره قشم

مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم از اجرای طرح بازسازی و توسعه نخلستان امیرالمومنین خبر داد.

به گزارش فرینا، فرامرز مومنی گفت: اجرای پروژه بهسازی نخلستان امیرالمومنین به عنوان یکی از پروژه های پایلوت تحت عنوان " باغ نمونه " در دو مرحله بازسازی و توسعه، از سال 95 شروع شده و تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: مرحله اول شامل بازسازی نخلستان و بهسازی وضع موجود بود که پارسال شروع شد و  صددرصد پیشرفت داشت.
مومنی اظهار کرد: مرحله دوم پروژه که توسعه نخلستان است در دوفاز برنامه ریزی شده و تا پایان سال 96 انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آب و برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم گفت: کل برنامه توسعه شامل کاشت شش هزار اصله نهال هست و کاشت سه هزار اصله نهال در هر فاز در دستور کار قرار دارد.

به گفته مومنی فاز اول توسعه از اسفند پارسال آغاز شده و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است و در پایان پروژه، 35 هکتار به مساحت نخلستان اضافه می شود و مساحت باغ به حدود ۵۰ هکتار افزایش خواهد یافت.
وی بازسازی و توسعه باغ ها و نخلستان ها را اقدامی مهم و همسو با سیاستهای کلی توسعه پایدار جزیره دانست و افزود: با این رویکرد سه رکن توسعه پایدار یعنی توانمند سازی جامعه محلی، تقویت روحیه کار و  نشاط همگانی وحفظ محیط زیست در جزیره ایجاد می شود.
مومنی گفت: توسعه پوشش سبز در سطح جزیره علاوه بر افزایش پدیده تعریق - تعرق، افزایش تولید اکسیژن و سایر پیامد های مثبت اقلیمی، از بروز پدیده ریزگردها پیشگیری می کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع در جنوب ایران و تنگه هرمز واقع شده و ساکنان این جزیره در دوسال گذشته نظاره گر تغییرات چشمگیری در توسعه و حفظ فضای سبز و نخلستان ها بوده اند و پیشبرد پروژه های محیط زیستی در منطقه آزاد قشم در سال 96 نیز ادامه خواهد داشت.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :