برگزاری جشن ارديبهشت تئاتر در منطقه آزاد قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: "جشن تئاتر جزیره" در قالب طرح اردیبهشت تئاتر ایران روز جمعه آینده در تالار آئینه این اداره کل برگزار می شود.

به گزارش فرینا، سید مهدی موسوی اجاق هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از هنرمندان جوان و پیشکسوتان و ارزیابی عملکرد یکساله هنرهای نمایش منطقه آزاد قشم برشمرد.

وی گفت: «روز جهانی تئاتر» و نیز اردیبهشت تئاتر ایران، فرصتی برای یادآوری، مرور و نمایش ویژگی‌ها و توانمندی های تئاتر ایرانی در میان سبک‌های نمایشی جهان معاصر و واکاوی مشترکات جهانی بین تئاتر این سرزمین و تئاتر سایر کشورهاست.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، مشترکات جهانی تئاتر ایران و سایر کشورها بیش از آنکه در حوزه شیوه و ابزار و تکنیک، اجرا و ارائه شود، از مشترکات و اتفاق نظرهایی در گستره مفهوم و موضوع و پیام و محتوا برخوردار است.
وی بیان کرد: بهانه‌ یادکرد و گرامیداشت روز جهانی تئاتر، موقعیتی ویژه برای بررسی و شناسایی بهتر و عمیق‌تر ظرفیت‌های هنر تئاتر و توجه به تأثیر عمیق و بی‌واسطه این هنر بر انبوه مخاطبان اش است تا تا بتوان از این رهگذر، به ترویج هنرمندانه‌ فضایل اخلاقی و نشر مؤلفه‌های مشترک مرام فرازمند ایرانی با فرهنگ جهانی و معرفی ظرفیت‌ها و ظرافت‌های معنوی آئین کهن ایرانیان ایستاد.
موسوی اجاق ادامه داد: روز جهانی پاسداشت این هنر، فرصتی تازه‌تر و عرصه‌ای وسیع تر برای تابش فروغ معنوی هنرهای نمایشی ایران اسلامی به زوایای صحنه‌های تئاتر امروز جهان است.
او با بیان اینکه یکی از چالش های فراروی تئاتر منطقه کمبود سخت افزارهای استاندارد است، تاکید کرد :با وجود همه کاستی ها، تئاتر جزیره قشم با بهره گیری از سابقه و پیشینه خود توانسته نه تنها چراغ هنر ششم را در این منطقه روشن نگه دارد، بلکه در بسیاری موارد در عرصه های ملی و حتی بین المللی نیز درخشش داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه امسال علاوه بر تجلیل از هنرمندان،  در یک برنامه دورهمی پای درد دل و صحبت هنرمندان این هنر خواهیم نشست، گفت: جشن تئاتر نباید به برگزاری یک مراسم ظاهری خلاصه شود، بلکه باید تلنگری برای مدیران باشد تا با استفاده از دغدغه هنرمندان برنامه های یکساله منطقه را تدوین نمایند.
وی با بیان اینکه تئاتر می تواند درخدمت اعتلای انسانیت باشد، افزود: این هنربا توجه به ماهیت انتقادی خود، همیشه برای عموم جامعه و حاکمان اثرات مثبتی داشته است، گرچه بایدمراقب بود هنرناب و فاخر به بی اخلاقی آلوده نشود.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :