آزمایشگاه های تخصصی صنایع در ارس تاسیس می شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بر اساس صنایعی که در منطقه آزاد ارس فعال هستند، آزمایشگاه های تخصصی تاسیس می شود.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در نشست یک روزه قطب غذا و داروی مناطق آزاد کشور که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، عنوان کرد: این امکان در منطقه آزاد ارس وجود دارد که بر اساس صنایع فعالی که در این منطقه فعالیت می کنند، آزمایشگاه های تخصصی ایجاد کنیم و در اختیار تمام شرکت های فعال بگذاریم.

وی تصریح کرد: با این کار هزینه های آزمایشگاهی شرکت ها نیز کاهش می یابد و به بهره وری شرکت های مستقر در ارس نیز کمک شایانی می شود.
عرب باغی خاطرنشان کرد: در منطقه آزاد ارس به بحث سلامت سازی و استاندارد سازی محصولات ایرانی اعتقاد راسخ داریم. چرا که این کار در راستای اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: توجه جدی به این موضوع باعث می شود شرکت هایی که محصولات سلامت محور تولید می کنند، رشد و توسعه سریع تری داشته باشند.
رئیس هئیت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: اگر در فرآيند توليد محصولات مرتبط با سلامت دقت و توجه داشته باشيم می توانیم از هزينه هاي سرسام آور ناشی از عدم توجه به این موضوع جلوگيري كنيم.
عرب باغی تاکید کرد: وجود و حضور كارشناسان متعهد در سازمان هاي ذيربط و كنترل هاي دقيق مي تواند سطح اتكاي توليدات را افزايش دهد.
وی افزود: مردم بايد اطمينان داشته باشند محصولاتي كه استفاده مي كنند از سلامت كامل برخوردار است و منطقه آزاد ارس نیز در این زمینه از سياست هاي وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد کشور در حوزه سلامت استقبال مي كند.
گفتنی است، نشست یک روزه قطب غذا و داوری مناطق آزاد کشور در سال 96 در منطقه آزاد ارس و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیر سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، مدیرکل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پایش، بهبود فرآیندها و امور استانهای سازمان غذا و دارو و مدیران سلامت و غذا و داروی سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس برگزار شد. بازدید مدیران سلامت سازمان های مناطق آزاد کشور از مدیریت غذا و داروی منطقه آزاد ارس نیز بخشی از این برنامه یک روزه بود.
امتیاز به خبر :