جهش مثبت ارس در اجرای سیاست های غذا و داروی کشور

دبير قطب غذا و دارو در مناطق آزاد كشور، گفت: منطقه آزاد ارس در مدت يك سالی كه از ابلاغ شيوه نامه های غذا و دارو می گذرد، در اجرای سياست های آن جهش مثبتی داشته است.

به گزارش فرینا، محمد فلاح در نشست یک روزه قطب غذا و داروی مناطق آزاد کشور که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، تصریح کرد: مناطق آزاد در حوزه غذا و دارو می توانند به الگویی برای تعمیم دادن به کل کشور تبدیل شوند.

وی افزود: مناطق آزاد ایران پایلوت اجرای فعالیت های مرتبط با سلامت، غذا و دارو هستند و در سال های اخیر نیز اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.
فلاح خاطرنشان کرد: سلامت غذا و دارو و تسهيل روابط اقتصادی در مناطق آزاد كشور از مهم ترین اهدافی بوده است که در سال های اخیر در این مناطق پیگیری شده است.
وی تاکید کرد: در این منطقه نيروی انسانی متخصص جذب و تامين شده و در فضای مناسبی مشغول به فعالیت هستند و اقدامات مناسبی در فرهنگ سازی و تبليغات صورت گرفته است.
فلاح در ادامه گفت: در دولت تدبیر و امید توانسته ايم سياست های مناطق آزاد را با سازمان غذا و دارو همسو و همگن كنيم و اثرات مثبت این کار، کاملا مشهود است.
وی عنوان کرد: در ماه های آتی نیز تصمیم به اجرای برچسب اصالت كالا برای جلوگيری از قاچاق كالا داریم و مناطق آزاد ایران در این زمینه پیش قدم خواهند شد.
فلاح ادامه داد: مباحث مربوط به سازمان استاندارد نیز در مناطق آزاد از طریق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشو دنبال می شود تا سازمان استاندارد نیز شیوه ها و دستورالعمل خود را در این مناطق اجرایی کند.
گفتنی است، نشست یک روزه قطب غذا و داوری مناطق آزاد کشور در سال 96 در منطقه آزاد ارس و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، مدیر سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، مدیرکل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پایش، بهبود فرآیندها و امور استانهای سازمان غذا و دارو و مدیران سلامت و غذا و داروی سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس برگزار شد. بازدید مدیران سلامت سازمان های مناطق آزاد کشور از مدیریت غذا و داروی منطقه آزاد ارس نیز بخشی از این برنامه یک روزه بود.
امتیاز به خبر :