بازدید خبرنگاران هندی از منطقه آزاد چابهار

خبرنگاران روزنامه های اردو زبان انقلاب، تایمز آو ایندیا، تریبیون و مجله اینترنتی وایر کشور هند در سفری یک روزه از امکانات، پتانسیل ها و ظرفیت های صنعتی، تولیدی، تجاری و گردشگری منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.

به گزارش فرینا، در نشست خبرنگاران هندی با عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، وی با اشاره به مناسبات بین ایران و هند گفت : نگاه ما در خصوص همکاری های مشترک بین ایران و هند در چابهار صرفاً محدود به بندر نیست ، ما اعتقاد به توسعه روابط بخش خصوصی بین ایران و هند را برای حضور در بازارهای منطقه ای داریم و برای آن برنامه ریزی کرده ایم.
کردی افزود: توافق بین منطقه آزاد چابهار و شورای ایران و هند (وابسته به اتاق بازرگانی) جهت احداث یک شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور نهایی شده است.
وی گفت : 24 شرکت هندی در چابهار توسط بخش خصوصی در زمینه های تجارت، صنایع و پتروشیمی به ثبت رسیده اند که در مرحله پیگیری کارهای اداری از جمله مجوزهای زیست محیطی و جانمایی زمین هستند.
برپایه همین گزارش خبرنگاران هندی در جلسه ای مشترک با مدیران سایت پتروشیمی نگین مکران در جریان اقدامات انجام شده، وضعیت موجود و آینده پتروشیمی قرار گرفتند.
آنان از زیرساخت های گردشگری منطقه آزاد چابهار از جمله پلاژ ساحلی تیس، قلعه پرتغالی ها، روستای تاریخی و گردشگری تیس، هتل لیپار و پایین دست هتل لیپار، مجتمع های تجاری منطقه، مجتمع طلا در منطقه و بازار سنتی شهر چابهار بازدید کردند.

امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو