جلسه هم اندیشی رونق تولید و اشتغال در ارس برگزار شد

جلسه هم اندیشی رونق تولید و اشتغال و تجلیل از کارفرمایان و کارگران نمونه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این جلسه گفت: برای ارج نهادن به خدمات تمام کارگران شاغل در منطقه آزاد ارس، در صدد تشکیل تعاونی کارگران ارس هستیم و زمین برای احداث مسکن، با تسهیلات ویژه برای شرکت های فعال ارس که دارای تعداد محسوسی کارگر هستند قرار خواهد گرفت.

محسن خادم عرب باغی اظهار کرد: کارفرمایان و کارگران، در توسعه منطقه آزاد ارس و توسعه کشور، نقش آفرین هستند و باید همواره قدردان این عزیزان باشیم.
وی تصریح کرد: تجلیل از کارگران، تجلیل از قشر زحمت کشی است که برای توسعه همه جانبه کشور تلاش می کنند و چرخ های توسعه ای کشور به دست این افراد در حال چرخ است.
عرب باغی خاطرنشان کرد: پرورش نیروی انسانی ماهر، متفکر و متعهد یکی از نیازهای کشور است و باید از هم اکنون به فکر سال هایی باشیم که دیگر نفتی برای صادرات و فروش نخواهیم داشت.
وی افزود: سرمایه گذاری نیز همانند شغل شریف کارگری باید در کشور به عنوان یک شغل مقدس در نظر گرفته شود و این کارفرمایان هستند که شغل ایجاد می کنند و باعث ثروت افزایی در کشور می شوند.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: چالش ها و موانعی که هم اکنون در مسیر صادرات وجود دارد باید به کمک به روز رسانی تکنولوژی های تولید و توجه به علم و دانش، از پیش پای سرمایه گذاران برداشته شود و این موضوع نیازمند همکاری بخش خصوصی و دولت است.
عرب باغی در ادامه گفت: توجه به فرهنگ کار، استفاده از پتانسیل های نیروی انسانی برای افزایش بهره وری و توجه به دانش مذاکره و بازاریابی می تواند بخشی از مشکلات صادراتی این روزهای کشور را مرتفع کند.
وی تصریح کرد: اگر کارگران تعصب صنفی داشته باشند و به همراه کارفرمایان با هدف توسعه ای کشور فعالیت کنند، می توانیم به توسعه پایدار در ایران اسلامی امیدوار باشیم.
عرب باغی خاطرنشان کرد: استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در این زمینه بسیار مهم است و در منطقه آزاد ارس نیز به این موضوع توجه ویژه ای می شود. به طوریکه تلاش می شود تا از علم و ظرفیت های این شرکت ها برای اشتغال هر چه بیشتر استفاده شود.
وی تاکید کرد: اهمیت دادن به آموزش در کارخانه ها باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه های تولید می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: واحدهای صنعتی مستقر در ارس، جزو افتخارات ایران اسلامی هستند و باید قدردان تمام کسانی باشیم که در ارس سرمایه گذاری کرده و یا مشغول به فعالیت هستند.
عرب باغی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که در سال 95 بین سازمان منطقه آزاد ارس و فنی حرفه ای استان منعقد شده است، برنامه های آموزشی برای ارتقای شاغلان در منطقه آزاد ارس، در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های فعال در ارس نیز می توانند نیازهای آموزشی خود را به سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کنند تا از خدمات رایگان آموزشی بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مشکلات کشور در حوزه کار، تولید و اشتغال را می توان با همدلی و همکاری نهادها، کارفرمایان و کارگران به طور کامل حل کرد.
میراحد حسینی اظهار کرد: تلاش داریم تا از تجربیات کارآفرینان و کارگران موفق استفاده کرده و این تجربیات را در مسیر افزایش تولید و رونق اقتصادی به کار گیریم.
وی خاطرنشان کرد: صداقت، وجدان کاری و فداکاری، نیاز این روزهای کشور در مسیر توسعه و اقتصاد مقاومتی است و عشق به کار می تواند کشور را به سمت افزایش تولید و اشتغال پیش ببرد.
رئیس اداره کار ارس نیز در این جلسه، به ارائه آمار اشتغال در منطقه آزاد ارس پرداخت. به گفته روحی، در سال 1395، 12670 نفر در منطقه آزاد مشغول به کار هستند.
گفتنی است، در این جلسه کارآفرینان نمونه منطقه آزاد ارس به ارایه نقطه نظراتی در خصوص رونق اشتغال پرداختند. همچنین در پایان جلسه از کارآفرینان و کارگران نمونه منطقه آزاد ارس به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر تجلیل به عمل آمد.
امتیاز به خبر :