اجرای طرح آبکناری در محوطه جزایر ناز قشم

مدیر شهر سازی و معماری معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای طرح آبکناری جزایر ناز در ساحل جنوبی قشم با هدف ارتقای سطح ایمنی برای گردشگران خبر داد.

به گزارش فرینا، لیلا زین افزا با اعلام این خبر گفت: طراحی آبکناری جزایر ناز با هدف ساماندهی و افزایش امنیت این محوطه گردشگری اسفند ماه سال گذشته در کمیسیون طرح تفصیلی (ماده پنج) سازمان منطقه آزاد قشم به تصویب رسید.

به گفته وی، هدف از اجرای این طرح، ساماندهی سایت جزایر ناز و بهره برداری هرچه ایمن تر از مناظر بکر طبیعی و ترویج ورزش های دریایی و هوایی با استانداردهای جهانی در این محوطه است.
مدیر شهر سازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: طراحی این مجموعه با رویکرد توسعه پایدار و بر اساس «لَند فُرم ساحلی» با استفاده از مصالح بومی و قابل بازیافت و حداقل دخالت در طبیعت بکر این سواحل، اجرا می شود.
او ادامه داد: برای رفاه مراجعین در این محوطه گردشگری، امکاناتی همچون غرفه های صنایع دستی، پارکینگ، فضاهای نگهبانی و خدماتی، دوش های صحرایی، سرویس های بهداشتی، ایستگاه هلال احمر، باشگاه پرواز، مسیرهای شترسواری و سکوی منظر به همراه سایه بان های چوبی طراحی شده است که تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
زین افزا با اعلام اینکه مساحت تقریبی این سایت حدود پنج هکتار می باشد، افزود: برای ساماندهی عملیات گردش های هوایی در کنار آب های نیلگون خلیج فارس، سه باند ویژه هواپیماهای فوق سبک، پاراموتور و پاراگلایدر در این محوطه گردشگری پیش بینی شده است.
به گفته وی، یک مسیر ورودی و یک مسیر خروجی در این سایت تفریحی با هدف بالا بردن امنیت و کنترل بهینه سایت و عدم پراکندگی ها نیز طراحی شده است.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :