جزیره قشم قطب توریستی و تجاری حوزه خلیج فارس

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از این جزیره به عنوان قطب مهم حوزه تجارت و گردشگری خلیج فارس نام برد.

به گزارش فرینا،  امیرسلکی گفت: برنامه های متنوع سازمان منطقه آزاد قشم برای پذیرایی و ارائه خدمات شایسته به مسافران موجب شده تا گردشگران زیادی، این جزیره را به عنوان مقصد اصلی سفر انتخاب کنند.

وی با اعلام اینکه تنوع کالا در مراکز خرید قشم بسیار بالا است، افزود: 10 برند تولیدات داخلی جزیره قشم همچون پوشاک، ظروف و لوازم خانگی هم در این ایام به خریداران ارائه می شود.
سلکی مجتمع های تجاری قشم را نشانه تمایل فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در جزیره دانست و گفت: در آینده ای نزدیک پروژه های بزرگ دیگری همچون الماس، میلاد و معراج  در شهر قشم و دو مجتمع تجاری الماس و قصر در شهر درگهان نیز به بهره برداری می رسد.
به گفته مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، دیدگاه راه اندازی مجتمع های تجاری در این جزیره کرده و سرمایه گذاران ترجیح می دهند مجتمعی احداث کنند که علاوه بر تامین نیازهای تجاری، سایر نیازهای اجتماعی یک شهروند را نیز تامین کند.
وی با تاکید بر بازرسی های مستمر از اصناف فعال در قشم، اضافه کرد: علاوه بر صنوف تجاری اصناف خدماتی دیگر همچون رستوران ها، کافی شاپ ها و هتل های قشم نیز از سه ماه قبل از آغاز نوروز با همکاری سازمان منطقه آزاد و دستگاه های قضایی به صورت منظم سرکشی می شوند.
سلکی گفت: چناچه گردشگران با هرگونه تخلف احتمالی برخورد کنند می توانند با مراجعه به ستاد اجرایی خدمات سفر قشم یا تماس با شماره تلفن های 07635252128 و 2 - 07635245941 مراتب را با مسئولان رسیدگی در میان بگذارند.
جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت با امکانات ارزشمندی همچون طولانی ترین غارنمکی جهان، جنگل های دریایی حرا، خلیج دلفین های هنگام، جزایر ناز، دره ستاره ها، دره تندیس ها، طیف وسیعی از خاک های رنگی هرمز، آهوان جبیر در هرمز و هنگام، پیست مسابقات سافاری و موتور کراس، سایت مسابقات شتر سواری و اسب دوانی، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، بام قشم، سواحل زیبا، چاه های تلا، بادگیرهای زیبا، موزه منحصر به فرد ژئوپارک، فضاهای ورزش های دریایی با جت اسکی و غواصی در اعماق آب های خلیج فارس، ورزش های هوایی با پرنده های کایت و پاراگلایدر، صنایع دستی بانوان هنرمند، انواع نان های محلی، غذاهای خوشمزه طبخ شده با آبزیان خلیج فارس و مهمتر از همه اخلاق، منش و مهمان دوستی مردمان نجیب این منطقه در جنوب ایران واقع شده است.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :