بندر چابهار شاهراه و کانون اصلی توسعه محور شرق کشور

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از شاهراه های مهم وکانون های اصلی توسعه محور شرق کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ایوب درویشی اظهار داشت: چابهار با دارا بودن بندر، منطقه آزاد، مرز دریایی و زمینی و سایر ظرفیتها و توانمندیها یکی از مناطق مهم ایران اسلامی برای فعالیت های اقتصادی و تجاری و ارتباط با کشورهای منطقه است.

وی افزود: منطقه آزاد چابهار بهترین موقعیت برای اتصال کشورهای منطقه به یکدیگر را دارد و می تواند موجب آبادانی ایران اسلامی شود.

وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با تخفیف های گمرکی و عوارض مالیاتی نقش مهمی در صادرات و واردات کالا دارد.
وی گفت: برای سهولت در جابجایی کالاهای بندر چابهار راه آهن چابهار-زاهدان- سرخس در حال کار است که هم اینک بیش از 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست فرمانداری ویژه چابهار تصریح کرد: سیاست اقتصادی دریا محور هر منطقه را به رشد و شکوفایی می رساند و باید نهایت استفاده را از دریای عمان ببریم تا منجر به تحول اقتصادی شود.
درویشی با بیان اینکه چابهار ظرفیت مهمی در بخش های گردشگری، شیلات و آبزیان و کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: صید انواع آبزیان به ویژه تن ماهیان، پرورش میگو، تولید انواع محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری گوشه ای از توانمندیهای چابهار است که می توان با صدور آنها به کشورهای همجوار به سودآوری بالایی رسید.
وی افزود: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد و بهاری یکی از بهترین مناطق بکر تفریحی و گردشگری برای تمام فصول سال است.
وی توجه و نگاه عمیق مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مَکُّران را سبب آبادانی این منطقه عنوان کرد و افزود: با تکمیل طرح های عمرانی در دست اجرا نظیر راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس تحولات عظیمی برای نقش آفرینی بندر چابهار در توسعه منطقه شکل خواهد گرفت.
وی گفت: مرز ریمدان چابهار به عنوان مرز رسمی برای جابجایی کالا ومسافر به کشور پاکستان مشخص شده است و زیرساخت های آن در حال آماده سازی است.
امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو