سایت غواصی تخت جمشید قشم پاکسازی می شود

کارشناس محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم از پاکسازی سایت غواصی تخت جمشید با حضور تیم های غواصی از تهران و قشم در 21 ادیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد غواصی گفت: این برنامه با همکاری سازمانProject AWARE و در قالب پروژه مبارزه با زباله های دریایی در سایت تخت جمشید که یکی از ارزشمندترین سایت های مرجانی خلیج فارس است، برگزار می شود.

غواصی ادامه داد: سازمان Project AWARE که به حفاظت از محیط زیست دریایی اختصاص دارد، برنامه های مختلفی برای حفاظت از اقیانوس ها، آموزش غواصان برای ارتقای دانش حفاظت از موجودات دریایی و تشویق غواصان به شرکت کردن در فعالیت های محافظتی زیر آب در تمام کشورها دارد.
به گفته وی یک تیم غواصی از تهران و سه تیم از قشم در این برنامه حضور دارند و سایر غواصان داوطلب هم می توانند به صورت مستقل در این برنامه شرکت کنند.
غواصی با تاکید بر اهمیت سایت مرجانی تخت جمشید، افزود: این سایت یکی از بهترین و آسیب پذیرترین سایت های جزیره است و حفاظت و پاکسازی آن یکی از رویکردهای مهم محیط زیست منطقه آزاد قشم است.
کارشناس محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: غواصان شرکت کننده در برنامه پاکسازی پس از شرکت در یک کلاس آموزشی برای آشنایی با دستورالعمل های بین المللی در حوزه محافظت از دریا سایت تخت جمشید را پاکسازی می کنند و پس از انجام پاکسازی گواهی نامه بین المللی شرکت در این برنامه را دریافت می کنند.
به گفته غواصی، زباله های جمع آوری شده در این برنامه دسته بندی و اطلاعات مربوط به آن به سازمان Project AWARE ارسال می شود تا در برنامه ریزی های آتی توسط حافظان محیط زیست دریایی استفاده گردد.
کارشناس محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم  گفت: انجام پروژه هایی از این دست با پشتوانه علمی و استفاده از دستورالعمل های بین المللی گام نخست در حفاظت صحیح و اصولی از زیستگاه های دریایی می شود.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :