پاکسازی ارزشمندترین سایت مرجانی خلیج فارس

ارزشمندترین سایت مرجانی خلیج فارس پاکسازی می شود.
به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد غواصی کارشناس محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت:  سایت غواصی تخت جمشید جزیره قشم با همکاری سازمان پروجکت اوار(Project AWARE) با هدف مبارزه با زباله های دریایی پاکسازی می شود.
وی افزود:این سازمان که به حفاظت از محیط زیست دریایی اختصاص دارد، برنامه های مختلفی برای حفاظت از اقیانوس ها، آموزش غواصان برای ارتقای دانش حفاظت از موجودات دریایی و تشویق غواصان به شرکت کردن در فعالیت های محافظتی زیر آب درهمه کشورها دارد.
کارشناس محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: یک گروه غواصی از تهران و سه گروه از قشم در این برنامه حضور دارند و دیگر غواصان داوطلب هم می توانند به صورت مستقل در این برنامه شرکت کنند.
محمد غواصی گفت: غواصان شرکت کننده در برنامه پاکسازی پس از شرکت در یک کلاس آموزشی برای آشنایی با دستورالعمل های بین المللی در حوزه محافظت از دریا ،سایت تخت جمشید را پاکسازی می کنند و پس ازآن گواهی نامه بین المللی شرکت در این برنامه را دریافت می کنند.
وی افزود:زباله های جمع آوری شده در این برنامه دسته بندی و اطلاعات مربوط به آن به سازمان پروجکت اوار(Project AWARE)ارسال می شود تا در برنامه ریزی های آینده استفاده شود.
کارشناس محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت سایت مرجانی تخت جمشید، افزود: این سایت یکی از بهترین و آسیب پذیرترین سایت های جزیره است و حفاظت و پاکسازی آن یکی از رویکردهای مهم محیط زیست منطقه آزاد قشم است.

محمد غواصی گفت:این پاکسازی 21 اردیبهشت امسال با حضور گروه های غواصی از تهران و قشم انجام می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :