معرفی بندر کاسپین به سرمایه گذاران آلمانی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40672
ساعت 15:32 شنبه 23 ارديبهشت 1396
گروه سرمایه گذاری 25 نفره از کشور آلمان متشکل از معاون وزیر اقتصاد و مدیران شرکت های فعال در حوزه بنادر و کشتی سازی در تهران و در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با ظرفیت های بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار فرینا، در نشست این سرمایه گذاران در تهران خانم «آنه یاکوبز شلایتهوف» معاون وزیر اقتصاد و انرژی کشور آلمان و  مدیر دپارتمان IVD1 بخش اقتصاد در حوزه دریایی و دفتر هماهنگی دولت فدرال و «علی خطیبی» و «فرهاد دارابی نیا» مشاورین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بندر کاسپین حضور داشتند.
خانم «آنه یاکوبز شلایتهوف» در این نشست گفت: در راستای پیشرفت و بهبود اقتصاد خارجی آلمان، وزارت اقتصاد و انرژی این کشور در سال های اخیر این امکان را برای شرکت های آلمانی فراهم آورده است که در سفرهای تجاری و رسمی حمایت شده و برای آغاز همکاری ها مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: این شرکت ها از طریق این رویدادهای تخصصی می توانند به صورت مستقیم به جدیدترین اطلاعات بازارهای خارجی دسترسی پیدا کرده و با همکارانی در حوزه سیاست و اقتصاد برای فعالیت های مشترک ارتباط برقرار کنند.
معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: از این نظر ایران از ظرفیت های ویژه ای برخوردار است. دولت ایران در راستای تقویت وضعیت اقتصادی درصدد بهبود و نوسازی بنادر و ناوگان تجاری است. ایران در حوزه زیرساخت های نفت و گاز و در حوزه ترابری و حمل و نقل کالا نیاز مبرمی به نوسازی دارد.
خانم شلایتهوف ابراز امیدواری کرد ماموریت تجاری وی و مدیران شرکت های همراه با موفقیت انجام شده و آغازگر ارتباطات کاری میان ایران و آلمان در حوزه بنادر و کشتی سازی باشد.
در این نشست کریدور نوستراک، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری این منطقه و مشخصات مجتمع بندری کاسپین از سوی مشاورین حوزه بندری سازمان منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران حاضر در این نشست معرفی و مقرر شد تا این گروه در سفر به این منطقه از نزدیک با ظرفیت های بندر کاسپین آشنا شوند.
گفتنی است این نشست با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.
آزادي كامل ورود و خروج سرمايه، آزادي مشاركت سرمايه گذاري خارجي تا سقف ۱۰۰ درصد، تضمين كامل سرمايه هاي خارجي و سود حاصل از آنها، معافيت مالياتي ۲۰ ساله، معافيت از پرداخت هرگونه حقوق گمركي و سود بازرگاني براي واردات مواد اوليه، ماشين آلات و قطعات يدكي برای توليدكنندگان منطقه، معافيت گمركي براي ورود كالاهاي ساخته شده در منطقه آزاد به داخل كشور به ميزان ارزش افزوده، امكان ترانزيت و صدور مجدد كالا بدون محدوديت، امكان مشاركت سرمايه گذاري داخلي و خارجي، معافيت گمركي براي ورود كالاهاي ساخته شده در منطقه به داخل كشور، امكان ورود كالا بدون پرداخت عوارض گمركي و سود بازرگاني منطقه، امكان ورود اتباع خارجي از طريق مبادي ورودي و خروجي مجاز مناطق، بدون نياز به صدور رواديد قبلي، فروش و اجاره زمين به سرمايه گذاران داخلي و اجاره زمين به سرمايه گذاران خارجي و حاكم بودن مقررات خاص اشتغال در مناطق آزاد از جمله مزیت های قانونی در منطقه آزاد انزلی است.

شناسه خبری: 40672

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو