رشد بوم گردی در جزیره قشم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از رشد بوم گردی و گردشگری روستایی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سیدمحمدامین جعفری حسینی در آیین تجلیل از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در نوروز 96 گفت: پس از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای قشم و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی این جزیره در رسانه ها، تمایل مسافران از بازارها و مراکز تجاری به بوم گردی و بازدید از زیبایی های قشم بیشتر شده است.

وی ادامه داد:  آمار تعداد تردد در اسکله های روستایی مثل شیب دراز، کندالو، لافت و سهیلی در نوروز امسال، از آمار تردد در کل سال گذشته بیشتر است.
جعفری حسینی با بیان افزایش ماندگاری گردشگر در جزیره، افزود: میزان نگاهداشت گردشگر امسال به 4.8روز رسیده است در حالی که این رقم در سال گذشته تنها 1.8 روز بود.
به گفته وی در نوروز امسال 17 درصد از گردشگران از استان تهران، 14 درصد از خراسان رضوی، 13 درصد از اصفهان، 11 درصد از فارس، شش درصد از کرمان،  پنج درصد از هرمزگان و بقیه از سایر استان ها کشور به قشم سفر کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: براساس نظرسنجی های انجام شده بیش از 80 درصد از مهمانان نوروزی از رفتار جامعه محلی رضایت کامل داشتند.
وی ادامه داد: از این نظرسنجی ها تجربه و درس های خوبی برای ارتقای کیفیت خدمات در سال های آینده به دست آمده است.
جعفری حسینی از ثبت 391 خانه استیجاری و اقامتگاه که مهمانان  و گردشگران در آن اسکان می کنند خبر داد و افزود: ثبت تمام اقامتگاه های جزیره که با جدیت دنبال می شود تاثیر چشمگیر در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت.
وی از کمپ پارک ها به عنوان یکی از دستاوردهای مهم سازمان منطقه آزاد نام برد و افزود: اسکان مسافران در کمپ پارک ها موجب شد تا نوروز 96 با نظمی بی سابقه در قشم سپری شود.
به گفته جعفری حسینی در نوروز امسال 28درصد از مسافران در اماکن استیجاری، 22 درصد در کمپ پارک ها، 15 درصد در مدارس، 13 درصد در منازل دوستان و اقوام و بقیه در سایر اماکن اقامتی همچون هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و ... اسکان داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از رشد چهار درصدی اقامت در هتل ها و مهمانپذیرها هم سخن گفت و اضافه کرد: رشد مسافرت هوایی به جزیره با رشد اقامت در هتل ها و چرخش اقتصاد بخش هتلداری ارتباط مستقیم دارد.
وی ادامه داد: فرودگاه بین المللی قشم در نوروز 96 جایگاه نخست رشد پروازها را در کشور به خود اختصاص داد و این موضوع یکی از نقاط قوت قشم است.
برچسب ها : منطقه آزاد قشم
امتیاز به خبر :