بازدید از مراکز تاریخی منطقه آزاد ارس رایگان است

مجموعه تاریخی حمام کردشت و مجموعه تاریخی موزه و کلیسای سنت استپانوس روز پنجشنبه 28 اردیبهشت، به طور رایگان میزبان گردشگران و علاقمندان به تاریخ، فرهنگ و هنر خواهد بود.
به گزارش فرینا، مجموعه تاریخی حمام کردشت و مجموعه تاریخی موزه و کلیسای سنت استپانوس روز پنجشنبه 28 اردیبهشت، به طور رایگان میزبان گردشگران و علاقمندان به تاریخ، فرهنگ و هنر خواهد بود.
علاوه بر رایگان بودن موزه های سراسر کشور در این روز، برنامه های متنوع فرهنگی نیز برای بزرگداشت روز موزه و هفته میراث فرهنگی تدارک دیده شده است.
گفتنی است که مجموعه تاریخی حمام کردشت، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است و در روستای کردشت، حاشیه رود ارس واقع شده است. قدمت این بنا به اواسط دورهٔ صفویه و زمان سلطنت شاه عباس صفوی می‌رسد. این بنا در دورهٔ قاجار مرمت گردیده‌است و بعد از ثبت ملی نیز توسط سازمان منطقه آزاد ارس مرمت و به شکل یک مجموعه تاریخی و گردشگری در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.
کلسیای سنت استپانوس نیز به دلیل ثبت جهانی صورت گرفته، یکی از کلیساهای شاخص جهان محسوب شده و هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بیشماری است. این کلیسا نیز در سال های اخیر با حمایت سازمان منطقه آزاد ارس، مرمت شده و موزه کلیسا نیز سال گذشته افتتاح شده است.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :