افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد ارس

آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد ارس با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این آیین گفت: افتتاح و کلنگ زنی های صورت گرفته امروز در ادامه فعالیت هایی است که در سال های اخیر در این حوزه انجام گرفته است.

محسن خادم عرب باغی افزود: در طول 4 سال گذشته هر ساله حدود 100 تا 120 میلیارد تومان هزینه پروژه های عمرانی و زیرساختی منطقه آزاد شده است.
عرب باغی عنوان کرد: یکی از دغدغه های بنده از روز اولی که به ارس آمده ام، ساماندهی مزار شهدای گرانقدر 1320 بود که به حول الهی در فاز اول قبور این عزیزمردان شجاع و فداکار ساماندهی شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: داستان این رشادت ها، ایثار، ایمان و اخلاص شهدای 1320 و دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود و اگر این کار را انجام دادیم می توانیم امیدوار باشیم که به یکی از اهداف اصلی که انتقال فرهنگ مقاومت است، رسیده ایم.
عرب باغی تصریح کرد: توسعه ارس در سایه امنیتی است که نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و سپاه در ارس و در سراسر کشور ایجاد کرده اند.
عرب باغی در ادامه گفت: از دغدغه های دیگر سازمان، موضوع جاده جلفا- مرند است که رگ حیات توسعه ارس محسوب می شود.
وی عنوان کرد: در منطقه آزاد ارس به دنبال محیطی آرام، سالم و امن برای سرمایه گذاران و گردشگران ارس هستیم و در این رابطه تمام سعی و همتان را عزم کرده ایم.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این آیین، گفت: در این دوره از افتتاح و کلنگ زنی های سازمان منطقه آزاد ارس پروژه های متنوعی با اعتبار بالغ بر 35 میلیون رالن در نظر گرفته است که جزو پروژه های زیربنایی ارس محسوب می شوند.
جعفر احمدی تصریح کرد: افتتاح محوطه یادمان شهدای 1320 جلفا با اعتبار 6 میلیارد رالظ، افتتاح مینی پارک با اعتبار 5 میلیارد رالر و افتتاح مخزن آب سیلگرد با اعتبار 15 میلیارد راله از جمله پروژه های افتتاح شده شاخص امروز است.
وی افزود: در زمینه آسفالت ریزی نیز، آسفالت مسیر پادگان آموزشی قدر هادیشهر به طول ۱۲۵۰ متر و با سرمایه گذاری 2 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس انجام گرفته و امروز این مسیر افتتاح شد.
احمدی خاطرنشان کرد: همچنین مرکز پلاک گذاری خودروی ارس نیز با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس، افتتاح شد و این مرکز از روز 3 خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر و با استقرار تجهیزات کامل نیروی انتظامی این مرکز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.
وی در زمینه کلنگ زنی های صورت گرفته نیز گفت: کلنگ زنی پارک 35 هکتاری کوی شاهمار با اعتبار 5 میلیارد رالر، کلنگ زنی احداث وادی رحمت جدید هادیشهر و منطقه آزاد ارس به وسعت 10 هکتار، کلنگ زنی فاضلاب کوی شاهمار با اعتباری بیش از 3 میلیارد رالت و کلنگ زنی مخزن 5000 متر مکعبی قره برون با اعتباری بالغ بر 31.5 میلیارد رالر نیز از جمله پروژه های امروزاست.
گفتنی است، آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و زیربنایی، با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار شهرستان جلفا و برخی از مسئولان شهرستان جلفا و مدیران این سازمان در منطقه آزاد ارس انجام شد.
برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :